پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص وضعیت گوشی‌هایی توقیف شده در گمرک و سناریوهای اتخاذ شده برای قطع اینترنت توضیحاتی ارائه داد. او اعلام کرده است که به دلیل اختلافی که بین دستگاه قضا و دولت درخصوص آزادسازی 600 هزار گوشی توقیف شده وجود دارد، موضوع به جلسه سران قوه ارجاع داده شده است.

شعارسال: جهرمی درخصوص رابطه بین ایران و آمریکا و نقش آن در زمینه ارتباطات عنوان کرد که برای قطع اینترنت سناریوهای لازم اتخاذ شده و وزارت ارتباطات راهکارهای لازم را به دستگاه‌های قانونی ارائه کرده است و از آنجاییکه این راهکارهای از سوی رئیس جمهور ابللغ شده، به‌زودی ابتکارات وزرات ارتباطات در برای تحریم‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

استراتژی برای مقابله با آمریکا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل کارگروهی برای مقابله با تهدیدات سایبری خبر داد و گفت که انواع سناریوها، تهدیدات و تحریم‌ها در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم اتخاذ شد. او با اشاره یک‌جانبه گرایی اخیر دولت آمریکا و فشارهایی که بر کسب‌وکارهای ایرانی در فضای مجازی وارد شده، گفت:

بخشی از جلسه کمیسیون صنایع و معادن به بررسی تهدیدات و تروریسم سایبری دولت آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با کسب و کارهای ایرانی اختصاص پیدا کرد.

آذری جهرمی مدعی است که وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات تمهیدات لازم و ابتکار عمل برای مقابله با اقدامات آمریکایی که نمونه آنها حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه اپل می‌باشد، اندیشیده است. او با اشاره به اینکه بخش زیادی از این تحریم‌ها در یکسال گذشته اعمال شده است، عنوان کرد اگرچه تمام خدمات دهندگان ابری در دنیا، به شرکت‌های داخلی ارائه خدمات را متوقف کردند، اما فضای مجازی ما دچار اختلال نشد.

او همچنین درخصوص صحت کم‌فروشی اینترنتی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، به گزارش تنظیم مقررات استناد کرد و گفت:

در شرکت‌های اینترنتی کم فروشی 5 تا 8 درصدی رخ می‌دهد، اسامی شرکت‌های متخلف معرفی شده و پول‌های اضافی دریافت شده به مردم باز می‌گردد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت سخت افزار، تاریخ انتشار: 23اردیبهشت1398 ، کدخبر: 30746: www.sakhtafzarmag.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین