پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی اظهار کرد: استقلال قوه قضاییه در همه جای دنیا مهمترین رکن تحقق دموکراسی و مردم‌سالاری است.

شعارسال:جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به هفتم تیرماه روز قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی به دست شخصیت های بزرگی نظیر شهید بهشتی پایه گذاری شد و یکی از مهمترین نهادهای حکومتی در جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود:‌اگر در قانون اساسی به ویژگی ها و شاخصه های رئیس این قوه توجه کنیم می بینیم که بسیاری از شرایط ریاست بر قوه قضاییه مشابه با شرایط رهبری است و این نشان دهنده اهمیت بالای این نهاد در کشور است و قوه قضاییه مستقل در چنین شرایطی پناهگاهی برای مردم خواهد بود.

نماینده تربت جام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قوه قضاییه ما امروز با توجه به حجم بالای مراجعات و پرونده ها نیازمند توجه بیشتر به بخش نیروی انسانی و منابع مالی است و حجم بالای پرونده‌ها و مراجعات مشکلات فراوانی را متوجه این قوه کرده است.

وی خاطر نشان کرد: قوه قضاییه ما باید از تجربیات موفق کشورهای پیشتاز در عرصه عدالت و قضا نهایت استفاده را ببرد و واگذاری برخی از امور قضایی به مردم یکی از این تجربیات است که با تشکیل شورهای حل اختلاف در کشور ما نیز آغاز شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: بسیاری از مراجعات و حجم بالای پرونده ها در دادگستری و شعب دادگاه های مختلف می‌تواند در شوراهای حل اختلاف مرتفع شود و این حجم از مراجعه به قوه قضاییه را کم کند اما این موضوع نیازمند تقویت همه جانبه شوراهای حل اختلاف مردمی است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به لزوم تقویت ارتباط قوه قضاییه و قوه مقننه گفت:‌این ارتباط هر چه که باشد و در هر سطحی قرار داشته باشد باید تقویت شود و از شرایط فعلی عبور کند و ارتباط

مستمر قوه قضاییه با نهاد نظارتی کشور یعنی مجلس بسیاری از مشکلات را در حوزه نظارت و قانونگذاری مرتفع خواهد کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبر گزاری ایسنا،تاریخ انتشار 7 تیر 1395 ،کد خبر 95040103861،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین