پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
برای خودروهای پلاک‌های‌ عمومی و پلاک‌های معلولان و جانبازان ، هنوز تصمیم خاصی اتخاذ نشده است . البته این پلاک‌ها در صورت عبور از آزادراه ثبت شده‌اند ، اما هنوز ‌به آنها پیامک پرداخت نداده‌ایم تا موضوع پلاک آنها هم در مورد پرداخت عوارض تعیین تکلیف شود .

شعار سال: ‌معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت : به تازگی وزیر راه موافقت کرده است که تاکسی‌‌‌های حومه‌ای که در اطراف شهرها تردد دارند ، معافیت پرداخت عوارض آزادراهی داشته باشند ، همچنین برای عبور‌های بیش از ۴۰ بار در ماه تخفیف ۲۰ درصدی داریم .

محمد حسین میر شفیعی درباره آخرین جزئیات اجرای طرح پرداخت عوارض الکترونیک آزادراهی بدون توقف ، اظهار داشت : تلاش کرده‌ایم ‌ابزارهای الکترونیکی مختلف برای همه نوع کاربر‌ در بخش پرداخت الکترونیکی عوارض داشته باشیم تا کاربران با مشکل مواجه نشوند . به هر حال ‌سیستم پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی باید پوشش همگانی داشته باشد و افرادی هم که تلفن همراه هوشمند ندارند ، دچار مشکل نشوند‌ .

تخفیف ۲۰ درصدی برای عبور‌های بیش از ۴۰ بار در ماه

وی بیان کرد: به تازگی مصوب شده است که خودرو‌هایی که ماهانه بیش از ۴۰ بار در یک‌ مسیر آزادراهی تردد دارند ، مشمول تخفیف ۲۰ درصدی عوارض آزادراهی می‌شوند .

‌معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد : عبور مکرر خودروها ‌در سیستم ما ثبت می‌شود و زمانی که در ماه به ۴۰ عبور و یا بیشتر رسید ، تخفیف ۲۰ درصدی عوارض آزادراهی برای آنها اعمال می‌شود ، این کاربران می‌توانند کیف پول الکترونیک خود را شارژ کنند و در صورت عبور بیش از ۴۰ بار در ماه ، تخفیف‌های ۲۰ درصدی به حساب آنها بر‌می‌گردد .

معافیت پرداخت عوارض برای تاکسی‌ها در آزادراه‌های حومه‌ای

میرشفیع اظهار داشت : به تازگی وزیر راه و شهرسازی موافقت کرده است که ‌تاکسی‌‌‌های حومه‌‌ای که در حومه و اطراف شهرها هم تردد دارند ، برای عبور از آزادراه‌های اطراف ،‌ معافیت پرداخت عوارض آزادراهی داشته باشند . به عنوان مثال در شهر‌ی نظیر تهران که تاکسی‌ها در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) هم تردد دارند و از آزادراه‌های تهران - قم و تهران - ساوه عبور می‌کنند‌ مشمول معافیت پرداخت عوارض می‌شوند .

پلاک‌های ویژه‌ و عمومی معافیت عوارض آزادراهی ندارند اما فعلاً جریمه نمی‌شوند

‌معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل بیان کرد : تاکنون برای خودروهای دارای پلاک ویژه معافیت خاصی بابت پرداخت عوارضی وجود نداشته است و فعلاً‌ عوارض آزادراهی همه پلاک‌ها غیر از پلاک‌های امدادی و تاکسی‌های حومه‌ای را‌ شامل می شود‌ .

میرشفیع اظهار داشت : برای خودروهای پلاک‌های‌ عمومی و پلاک‌های معلولان و جانبازان ، هنوز تصمیم خاصی اتخاذ نشده است . البته این پلاک‌ها در صورت عبور از آزادراه ثبت شده‌اند ، اما هنوز ‌به آنها پیامک پرداخت نداده‌ایم تا موضوع پلاک آنها هم در مورد پرداخت عوارض تعیین تکلیف شود .

مهلت پرداخت عوارضی پس از عبور از آزادراه ۴۸ ساعت

‌معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه در حال حاضر‌ مهلت پرداخت عوارض عبور از آزادراه ،‌ ۴۸ ساعت پس از هر عبور است ، گفت : طبق روال اگر پس از ۴۸ ساعت مالکان خودروها عوارضی را پرداخت نکنند ، خودرو باید جریمه شود اما سعی می‌کنیم ، در این حوزه همکاری داشته باشیم و مهلت بیشتری به مردم بدهیم .

راه‌اندازی روشی جدید برای پرداخت عوارض آزادراهی

میرشفیع اظهار داشت : همچنین به تازگی یک روش پرداخت الکترونیکی بدون توقف هم اضافه کرده‌ایم که به زودی عملیاتی می‌شود، این روش در قالب کارت‌‌های پرداخت نظیر کارت‌‌های بانکی و البته تبلیغاتی است .

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت پرتال حمل و نقل، تاریخ 23 اردیبهشت 98، کد مطلب: 115541: www.portalhamlonaghl.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین