پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
در پی انفجار فرودگاه آتاتورک شهر استانبول، شماری از مقامات سیاسی جهان به این واقعه واکنش نشان دادند.

شعار سال:

بسیاری از مقامات سیاسی با مردم و دولت ترکیه اظهار همدردی کرده‌اند.

- محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در کاربری توییتر خود، در واکنش به انفجارهای استانبول نوشت: «بار دیگر چهره زشت ترور در فرودگاه کشور دوست و همسایه ما سر برآورد. خشونت افراط‌گرایانه تهدیدی جهانی است؛ ما باید با هم با آن مقابله کنیم.»

- دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در کاربری توئیتر خود نوشت: «ما باید هر اقدام ممکنی را انجام دهیم تا این تروریسم وحشتناک، درخارج از ایالات متحده باقی بماند.»

- محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان پیام تسلیتی برای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه فرستاد. وی در این پیام نوشت: «خبر دردناک انفجارهای تروریستی در فرودگاه آتاتورک استانبول را که قربانیان زیادی برجای گذاشت دریافت کردم. من این اقدامات مجرمانه را محکوم و این حادثه را به شما و خانواده‌های قربانیان حادثه تسلیت عرض می‌کنم.»

- سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان نیز وقوع حادثه تروریستی در فرودگاه استانبول را تسلیت گفت.

- جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا با ارسال پیامی این حادثه را به رئیس‌جمهوری و ملت ترکیه تسلیت گفت.

- وزارت امور خارجه قطر با انتشار بیانیه‌ای حملات تروریستی از سوی «ترسوها»، که مغایر با همه مبادی اخلاقی و انسانی و ادیان آسمانی است را محکوم و با ملت و دولت ترکیه ابراز همدردی کرد.

- هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برعکس دونالد ترامپ نوشت: «حملات به فرودگاه مهم استانبول این پیام را می‌دهد که آمریکا نمی‌تواند از چنین حوادثی دور باشد.»

- وزارت امور خارجه کره‌جنوبی با انتشار بیانیه‌ای علاوه بر محکوم کردن حادثه انفجارهای تروریستی در فرودگاه استانبول، اعلام کرد که حکومت کره خالص‌ترین تسلیت خود را به خانواده و دوستان قربانیان حادثه تروریستی، ملت و حکومت ترکیه ابراز می‌کند.

- آنگلا مرکل، صدر اعطم آلمان: «من مراتب تسلیت بسیار عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان و مجروحان اعلام می‌کنم. می‌خواهم به کل ملت ترکیه اطمینان دهم که ما با آن‌ها در مبارزه با تروریسم متحد هستیم.»

- فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه: «ما این حمله را به شدت محکوم می‌کنیم. باید معلوم کنیم چه کسانی این اقدام تروریستی را ترتیب دادند تا با هم همه کارها را برای پیروزی بر تروریسم انجام دهیم. این نگرانی وجود دارد که این حمله اوضاع در ترکیه را بغرنج‌تر کند.»

- بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد همه طرف‌ها را به یافتن و مجازات ترتیب‌دهندگان اقدام تروریستی فرا خواند.

- سفارت ایران در ترکیه نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حادثه با خانواده قربانیان اظهار همدردی کرد.

- ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که «ما متاسفیم، ما با قربانیان حادثه‌ای که روز گذشته (سه‌شنبه) رخ داد، احساس همدردی می‌کنیم. پروژه‌های تروریستی مشابه این مورد، فضایی را به وجود می‌آورد که باعث می‌شود حوادث دردناکی همانند آنچه در ترکیه اتفاق افتاد، رخ دهد.»


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 9 تیر 1395، کد مطلب:118294 : www. ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین