پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۸۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
لیست ورزشکاران و کادر فنی اعزامی به سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان هفته آینده نهایی می‌شود.
شعارسال: سی‌امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از 12 تیر ماه در ناپل ایتالیا آغاز خواهد شد و ایران در 4 رشته والیبال (مردان)، تکواندو (پومسه و مبارزه زنان و مردان)، تیراندازی با کمان (کامپوند زنان و مردان) و تیراندازی (تفنگ و تپانچه زنان و مردان) و با 41 ورزشکار در این رشته‌های ورزشی، عازم مسابقات خواهد شد.

سی‌امین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان در 18 رشته ورزشی از جمله، تیراندازی با کمان، دوومیدانی، بسکتبال، شیرجه، شمشیربازی، فوتبال، جودو، شنا، تنیس روی میز، تکواندو، والیبال، واترپلو، قایقرانی( بخش بادبانی)، راگبی و.... برگزار می‌شود.

یونیورسیاد دانشجویان جهان هر یک سال در میان برگزار می شود. این مسابقات دومین رویداد بزرگ ورزشی بعد از المپیک است که ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی از قاره‌های مختلف در این آوردگاه ورزشی گردهم جمع می‌شوند.

علیرضا مرادی، مدیر امور فرهنگی و روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اینکه بر اساس آیین‌نامه و قوانین مسابقات، سن دانشجویان اعزامی به این دوره از یونیورسیاد بین 18 تا 25 سال است، گفت: در گذشته حداکثر سن ورزشکاران به مسابقات 28 سال بود.

وی یادآور شد: تلاش شده است بهترین ترکیب تیم‌ها بعد از برگزاری اردوهای مختلف و رکوردگیری‌ها، به مسابقات اعزام شوند. به دلیل حساسیت مسابقات نمی‌توان نتایج و عملکرد کاروان ورزشی ایران را در این مسابقات پیش بینی کرد اما کادر فنی تلاش دارد بهترین نفرات را در رشته‌های مختلف به یونیورسیاد اعزام کند.

مرادی در خصوص زمان اعزام کاروان ایران به یونیورسیاد گفت: کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در قالب سه گروه در سه بازه زمانی مجزا به محل برگزاری مسابقات اعزام خواهد شد که البته هنوز تاریخ دقیق اعزام‌ها مشخص نشده است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی رشته‌های ورزشی، اردوهای انتخابی برگزار شده است، گفت: ترکیب نهایی تیم تکواندو دانشجویان کشورمان تقریبا مشخص شده است وهفته آینده لیست نهایی اعلام خواهد شد. در رشته تیراندازی با کمان نیز ورزشکاران در اردو به سر می‌برند و بازیکنان تیم والیبال نیز هفته گذشته دومین اردوی خود را سپری کردند و هفته آینده اردوی مرحله بعدی را زیر نظر مربیان و کادر فنی پیگیری خواهند کرد.

مرادی با اشاره به اینکه در اکثر رشته‌ها، شاکله اصلی تیم‌ها مشخص شده است، اظهار کرد: برای انتخاب ورزشکاران جهت اعزام به مسابقات یونیورسیاد، مکاتبات و تعامل خوبی با پنج بخش آموزش عالی کشور داریم و بهترین نفرات را برای برگزاری اردوهای آماده سازی، انتخاب می‌کنیم.خدا را شکر چندین سال است که در بهترین شکل ممکن، کاروان ورزشی را به مسابقات اعزام می‌کنیم و به عبارتی هیچ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی کشور نمی‌تواند ادعا کند که در رشته دارای ورزشکار قدر بوده است که به اردوی آماده سازی دعوت نشده باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 5 خرداد 1398 ، کدخبر: 2019361 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
0
0
در ایران به ورزش دانشگاهی و مدرسه ای توجهی نمیشه در دنیا استعدادهای ورزشی زیادی رو در این دو مکان پرورش میدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین