پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
گرمابی گفت: شورای رقابت برای کنترل و نظارت قیمت‌گذاری خودرو باید مجددا وارد عمل شود و با افزایش سقف تعیین شده برای خودروها نظارتش را ادامه دهد.سال گذشته شورای رقابت، مسئول نظارت بر قیمت خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان تعیین شد ولی به دلیل اختلاف نظرهایی که با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به وجود آمد طی مصوبه هیات هماهنگی سران سه قوه، نظارت بر قیمت‌ها از شورای رقابت سلب و مرجع اصلی نظارت بر قیمت‌ها سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شد.

شعار سال: در شرایط فعلی که بازار خودرو آشفته و قیمت‌ها هر روز با نوسان همراه است و این عامل باعث نارضایتی عموم مردم به دلیل عدم توانایی خرید خودرو شده، صحبت از بازگشت شورای رقابت برای نظارت بر قیمت خودروهاست.

سال گذشته شورای رقابت، مسئول نظارت بر قیمت خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان تعیین شد ولی به دلیل اختلاف نظرهایی که با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به وجود آمد طی مصوبه هیات هماهنگی سران سه قوه، نظارت بر قیمت‌ها از شورای رقابت سلب و مرجع اصلی نظارت بر قیمت‌ها سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان شد.

هفته گذشته نیز مجلس طرحی را پیشنهاد داد تا بر اساس آن شورای رقابت مجددا در قیمت‌گذاری خودرو مداخله داشته باشد.

اخیرا سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهوری، خواستار بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو شد.

چند روز پیش رییس شورای رقابت در گفت‌وگویی عنوان کرد که قیمت‌گذاری خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار از ابتدا اشتباه بود زیرا در شرایط فعلی بازار معنا ندارد و انحصارگر همیشه در پی قیمت بالاست و باید فکر اساسی برای ساماندهی بازار به هم ریخته بازار خودرو کرد.

در همین ارتباط، حمید گرمابی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده مخالف اجرایی شدن این سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت بودم، گفت: سیاست عرضه خودرو با ۵ درصد کمتر از قیمت حاشیه بازار سیاست درستی نبود زیرا این روش زمانی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد که بازار رقابتی شود.

وی عنوان کرد: زمانی که دو خودروساز در کشور داریم که ۹۰ درصد خودروی کشور را تولید می‌کنند و بازار را در اختیار دارند می‌توانند با مدیریت بازار قیمت‌ها را در دست بگیرند.

گرمابی در ادامه افزود: شورای رقابت برای کنترل و نظارت قیمت‌گذاری خودرو باید مجددا وارد عمل شود و با افزایش سقف تعیین شده برای خودروها نظارتش را ادامه دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای رسیدگی به شکایات مردم و حمایت از حقوق‌شان است که در شرایط فعلی با دوگانگی ایجاد شده نظارتی بر قیمت خودرو ندارد. در حال حاضر باید مشخص شود که کدام سازمان و نهاد بر روی قیمت‌گذاری و میزان عرضه خودرو نظارت دارد.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی که با تحریم‌ها روبه‌رو هستیم درخواست خودروسازان برای تامین برخی از قطعات منطقی و مشکلاتی که تحریم‌ها برای صنعت خودروسازی به وجود آورده جدی است.

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۸۰ هزار خودروی ناقص در پارکینگ‌های دو خودروساز وجود دارد که منتظر تامین قطعات هستند و با تمهیداتی که اندیشیده شده عمده این خودروها تکمیل شده و با عرضه آن، تاثیر مثبتی در بازار خواهند گذاشت.

گرمابی در خصوص پیشنهاد واردات خودروهای دست دوم برای تعدیل در قیمت بازار عنوان کرد: کمیسیون صنایع به طور جدی به این موضوع ورود نکرده ولی چنانچه واردات به صورت کنترل شده انجام شود می‌تواند تاثیر مثبتی در بازار و تعدیل قیمت خودروها بگذارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصاد 24، تاریخ انتشار 9خرداد 98، کد خبر: 93218، www.eghtesaad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
0
این دولت کلکسیونی از اشتباهات اقتصادی رو مرتکب شد، احمدی نژاد رو سفید شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین