پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۱۰۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
الویرا نابیولینا رئیس کل بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: ذخایر طلا و ارزی این کشور به زودی از مرز 500 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.بخش دیگری از استراتژی بانک مرکزی روسیه تنوع بخشی تدریجی به ذخایر خارجی این بانک از طریق کاهش ذخایر دلار و تبدیل آن به طلا بوده است،
شعار سال : رئیس کل بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: ذخایر طلا و ارزی این کشور به زودی از مرز 500 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

به نقل از راشاتودی، الویرا نابیولینا رئیس کل بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: انتظار می‌رود، حجم ذخایر ارزی و طلای روسیه به زودی از مرز 500 میلیارد دلار عبور کند.

وی تاکید کرد: رقم 500 میلیارد دلار هدف نیست، بلکه یک نقطه اولیه است که باید به آن دست یابیم تا بتوانیم حمایت کافی از اقتصاد روسیه فراهم کنیم.

نابیولینا تاکید کرد: این حجم ذخایر طلا و ارز خارجی برای مقابله با بحران‌های اقتصادی کافی است.

رئیس کل بانک مرکزی روسیه افزود: ما تقریبا به این سطح رسیده‌ایم و در آینده نزدیک از آن عبور خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی روسیه به عنوان بخشی از استراتژی بودجه خود به ذخیره ارز و طلا ادامه خواهد داد.

اوایل ماه جاری بانک مرکزی روسیه گزارش داد که حجم ذخایر ارز و طلای این کشور به 492 میلیارد دلار افزایش یافته است.

طی سال‌های گذشته روسیه به شدت حجم ذخایر ارز و طلای خود را با هدف حمایت از اقتصاد خود در برابر شوک‌های داخلی و خارجی نظیر کاهش قیمت نفت به یکی از منابع درآمدی این کشور محسوب می‌شود، افزایش داده است.

از دیگر بحران‌هایی که باعث شد تا بانک مرکزی روسیه به سمت ذخیره کردن طلا و ارز روی بیاورد، سقوط ارزش پول ملی این کشور در برابر ارزهای بین‌المللی و تحریم‌های غرب علیه اقتصاد آن بوده‌اند.

بخش دیگری از استراتژی بانک مرکزی روسیه تنوع بخشی تدریجی به ذخایر خارجی این بانک از طریق کاهش ذخایر دلار و تبدیل آن به طلا بوده است، تا از این طریق وابستگی این کشور به دلار آمریکا کاهش یابد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:10خرداد1398،کدخبر:13980310000803،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین