پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
وزارت دفاع فرانسه از پرتاب یک موشک بالستیک از یک زیردریایی اتمی در ناحیه فینیستر در منتهی‌الیه غرب فرانسه خبر داد.

شعار سال: وزارت دفاع فرانسه با صدور بیانیه‌ای از انجام یک آزمایش موفق موشکی از یک زیردریایی اتمی در ناحیه فینیستر(Finistère) در منتهی‌الیه غرب فرانسه خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، در بیانیه منتشره از سوی وزارت دفاع فرانسه آمده است: «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه پس از شلیک موشک بالستیک M51 از یک زیردریایی اتمی رضایت خود را از این آزمایش موشکی موفق اعلام می‌کند. این موشک فاقد کلاهک اتمی در تمام طول شلیک خود از سوی مرکز آزمون اداره کل تسلیحات فرانسه تحت کنترل و پیگیری قرار داشت.

این بیانیه افزود: موشک بالستیک پرتاب شده در منطقه‌ای در آتلانتیک شمالی فرود آمد و همچون همیشه این آزمایش موشکی بدون هرگونه بار اتمی و در چارچوب پایبندی کامل به تعهدات بین‌المللی فرانسه صورت گرفت.

جنبش صلح فرانسه: آزمایش موشکی فرانسه سیاست خطرناک و غیرمسئولانه دولت را به تصویر می‌کشد

در پی این آزمایش موشکی، جنبش صلح با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «پرتاب این موشک، بیانگر سیاست خطرناک و غیرمسئولانه فرانسه در پیگیری سیاست مدرنیزه کردن و نوسازی تسلیحات اتمی آن است. دولت فرانسه با این آزمایش موشکی تمایل خود به عدم مشارکت در جنبش جهانی خلع سلاح هسته‌ای و عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود در چارچوب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را تأیید کرد».

بر اساس این گزارش، جنبش صلح فرانسه همچنین خواستار برگزاری راهپیمایی علیه سلاح‌های اتمی طی روز 24 سپتامبر آینده در فرانسه شد.

پیش از این ده‌ها تظاهرات‌کننده طی روز 12 ژوئن گذشته بنابه فراخوان فدراسیون ضداتمی به منظور مخالفت با این انجام این آزمایش موشکی در منطقه «پن‌مارچ» در ناحیه فینیستر تجمع کردند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 12 تیر 95 ، کد مطلب: 13950412000505: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین