پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
امین عبادی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان اظهار داشت:در جریان قلع‌ و قمع درختان در روستای جبرآباد هندیجان امور حقوقی اداره جهاد کشاورزی هندیجان با احضار متخلفان ضمن برخورد و مواخذه خاطیان؛ از آن‌ها برای تکرار نکردن تعهد کتبی اخذ و به کاشت چند برابر نهال قطع‌ شده جریمه کرد.
شعار سال:در جریان قلع‌ و قمع درختان در روستای جبرآباد هندیجان امور حقوقی اداره جهاد کشاورزی هندیجان با احضار متخلفان ضمن برخورد و مواخذه خاطیان؛ از آن‌ها برای تکرار نکردن تعهد کتبی اخذ و به کاشت چند برابر نهال قطع‌ شده جریمه کرد.
 در چند روز گذشته عده‌ای سودجو چندین اصل درخت تنومند در روستای جبرآباد هندیجان را در کنار مزارع کشاورزی برای مصارف مُضر و زیان ‌آور قلیان قلع‌ و قمع کردند.خبرگزاری تسنیم با انتشار گزارش این عمل ناشایست؛ ضمن استقبال عمومی و واکنش‌های مسئولان، فعالان محیط ‌زیست و مردم سبب شد دستگاه‌های متولی در هندیجان به خود تکانی داده و موضوع را در دستور کار قرار دهند.

امین عبادی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان اظهار داشت: ما با اطلاع از این موضوع اسامی افراد متخلف را به‌ صورت یک نامه محرمانه به ادارات جهاد کشاورزی و محیط‌ زیست ارسال کردیم تا آن ادارات موضوع را پیگیری کنند، چرا که قطع این درختان در محدوده منابع طبیعی نبوده است.

با پیگیری‌ها در بندر هندیجان و حضور در ادارات جهاد کشاورزی، محیط ‌زیست و اداره منابع طبیعی موضوع را با جدیت پیگیری و نتیجه این پیگیری‌های احضار و مواخذه عاملان این کار ناشایست توسط امور حقوقی جهاد کشاورزی شد.

جمشید اسلامیان رئیس اداره جهاد کشاورزی هندیجان داشت: ما عاملان این کار ناشایست را به اداره احضار کرده و ضمن مواخذه آن‌ها تعهد کتبی نیز اخذ کردیم که دیگر این مورد و قطع درختان به ‌هیچ‌ وجه تکرار نشود همچنین در مورد قطع درختان آن‌ها را به کاشت چندین برابر نهال به‌جای آن درختان قطع ‌شده جریمه کردیم.

وی افزود: درختان برای محیط‌ زیست و طبیعت ما لازم و بسیار ضروری است در صورتی ‌که درختان در زمین‌های کشاورزی و اطراف آن‌ها باشند و کسی آن‌ها را قطع کند ما با کشاورز برخورد می‌کنیم در صورت تکرار موضوع قطع درختان در زمین‌های کشاورزی ما در دادستانی علیه عاملانِ اعلام‌ جرم می‌کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی هندیجان بیان کرد: کشاورزان از غیرقانونی بودن قطع درختان اطلاعی نداشتند، بنابراین ما در برخورد اول تعهد و جریمه جهت کاشت چند برابری نهال را اعمال کردیم. برای به بار آوردن یک درخت باید 10 سال تلاش و مجاهدت کرد.

وی گفت: ظرفیت درختان برای حفظ خاک، تقویت محیط ‌زیست، لانه پرندگان، بادشکن و طوفان‌گیر است و باید در دور تا دور مزارع کاشت شود. ما اجازه نمی‌دهیم درختان را در مزارع قطع کنند.
 اگر در مقابل سودجویان و حمله‌‌کنندگان به محیط ‌زیست و قطع درختان ایستادگی و مقاومت نکنیم همه ایران به بیابان تبدیل و دیدن درختان برای مردم یک آرزوی دست‌ نیافتنی می‌شود؛ بنابراین مسئولان باید با جدیت با متخلفان برخورد کنند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:16خرداد1398،کدخبر:2026381،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین