پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۳۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
یک کارشناس محیط زیست گفت: تخریب منابع طبیعی و جنگل‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل وقوع سیل در استان‌های جنوبی و شمالی کشور بود.
شعار سال : محمدحسین رضایی  گفت: در حادثه سیل اخیر بسیاری از تلفاتی که رخ داد به دلیل جنگل‌زدایی و تخریب منابع طبیعی بود که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده بود.
وی افزود: در تمام سال‌های گذشته مسئولان محیط زیست و کارشناسان این حوزه هشدارهای لازم را به تخریب‌کنندگان جنگل‌ها، مراتع و منابع طبیعی داده بودند ولی هیچ اقدامی برای کاهش این تخریب‌ها صورت نگرفت.
این کارشناس محیط زیست ادامه داد: از نظر زمین‌شناسی وجود جنگل‌ها می‌توانست به سدی برای جلوگیری از وقوع سیل یا شدت گرفتن آثار تخریبی آن باشد ولی زمانی که درختان قطع می‌شود و پوشش گیاهی کاهش پیدا می‌کند نمی‌توان در زمان‌های بارش باران‌های سیل‌آسا جلوی آثار تخریبی آن را گرفت.
رضایی افزود: به‌نظر می‌رسد سیل امسال می‌تواند هشداری باشد به مسئولان که احیای جنگل‌ها را جدی بگیرند و به کاشت درختان در مناطقی که پوشش گیاهی تخریب شده است بپردازند.

شعار سال،بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1398، کدخبر: 377168،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
قطع ممتد درختان وقاچاق خاک هم دراین موضوع بی تاثیرنیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین