پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۱۲۲۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
سیدجعفر سبحانی در پاسخ به این پرسش که چرا باقی مانده سهام دولت در ۱۸ شرکت بزرگ به صورت بلوکی واگذار می‌شود، گفت: براساس مصوبه هیأت واگذاری، باقی‌مانده سهام دولت در ۱۸ شرکت بزرگ به صورت بلوکی، نقدی و از طریق بورس واگذار می‌شود.

شعارسال: مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۵۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده سهام دولت در ۱۸ شرکت بزرگ به صورت بلوکی واگذار می‌شود.

سیدجعفر سبحانی در پاسخ به این پرسش که چرا باقی مانده سهام دولت در ۱۸ شرکت بزرگ به صورت بلوکی واگذار می‌شود، گفت: براساس مصوبه هیأت واگذاری، باقی‌مانده سهام دولت در ۱۸ شرکت بزرگ به صورت بلوکی، نقدی و از طریق بورس واگذار می‌شود.

وی گفت: باقی‌مانده سهام دولت در ۱۸ شرکت شامل شش پالایشگاه که دولت در آنها ۲۰ درصد سهام دارد، مانند پالایشگاه لاوان، پالایشگاه تهران، تبریز، بندرعباس و پالایشگاه شیراز به صورت بلوکی و از طریق بورس واگذار می‌شود.

وی گفت:‌ همچنین باقی‌مانده سهام دولت در سه بانک تجارت، ملت و صادرات و باقی مانده سهام دولت در دو شرکت بیمه‌ای البرز و بیمه اتکایی امین، دو خودروسازی بزرگ سایپا و ایران‌خودرو، کشت و صنعت پارس و باقی‌مانده سهام دولت در فولاد مبارکه اصفهان،‌ شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران و شرکت ملی مس ایران از طریق بورس و به صورت بلوکی و نقد، براساس مصوبه هیأت واگذاری واگذار می‌شود.

وی گفت: روش واگذاری طبق مصوبه هیأت واگذاری است که گفته شده، سهام دولت به طور بلوکی یکجا و نقدی از طریق بورس ارائه شود.

سبحانی با بیان اینکه نماد شرکت‌های قابل واگذاری دولت در بورس باز است، گفت: قیمت‌گذاری سهام این شرکت‌ها سخت نیست و براساس قیمت روز قبل به علاوه تا ۲۰ درصد به شرطی که از حداقل قیمت سهام کمتر نباشد، واگذار خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه با توجه به ویژگی‌های شرکت‌ها امکان ندارد که سهام همه ۱۸ بنگاه به صورت یکجا عرضه شود، گفت: باقی مانده سهام دولت در این ۱۸ شرکت ۵۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که امکان واگذاری همه این بنگاه‌ها در یک جا وجود ندارد و بخش خصوصی هم چنین کششی ندارد.

سبحانی تأکید کرد: سازمان خصوصی‌سازی به تناوب سهام دولت در شرکت‌های قابل واگذاری را عرضه می‌کنند و تلاش بر این است که اولین گروه واگذاری‌ها به زودی اعلام شود.

سبحانی گفت:‌ سازمان خصوصی‌سازی هفته پیش نامه‌ای به بورس اوراق بهادار تهران نوشته و آنها نیز آمادگی این را دارند که باقی‌مانده سهام دولت در اولین شرکت قابل واگذاری از طریق بورس عرضه شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود سهام شرکت‌ها نباید کمتر از حداقل قیمت باشد، گفت:‌ به عنوان مثال اگر سهام یک شرکت در تابلوی بورس روز قبل ۵۰۰ تومان و امروز ۴۰۰ تومان باشد، به علاوه حداکثر ۲۰ درصد می‌شود، به شرطی که از حداقل قیمت سهم کمتر نباشد و هدف این است که دولت در واگذاری سهام دچار زیان و ضرر نشود.

وی تأکید کرد: این روال معمول در واگذاری سهام از طریق بورس است که قیمت روز قبل تابلو به علاوه حداکثر ۲۰ درصد ملاک واگذاری قرار می‌گیرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار:17 خرداد 1398 ، کدخبر:13980312000709 www.farsnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین