پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
به دلیل اینکه 95 درصد مواد اولیه صنعت مرغداری وارداتی است، این صنعت دچار مشکلات بیشتری شده است. صنعت مرغداری هم مانند دیگر صنایع وضعیت مطلوبی ندارد. تحریم ها واردات مواد اولیه را دچار مشکل کرده است و سوء مدیریت های داخلی هم به مشکلات این صنعت دامن زده است.

شعارسال: به دلیل اینکه 95 درصد مواد اولیه صنعت مرغداری وارداتی است، این صنعت دچار مشکلات بیشتری شده است. صنعت مرغداری هم مانند دیگر صنایع وضعیت مطلوبی ندارد. تحریم ها واردات مواد اولیه را دچار مشکل کرده است و سوء مدیریت های داخلی هم به مشکلات این صنعت دامن زده است.

به نقل از اتاق تهران، «مهدی معصومی»، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مشکلات این صنعت را بازگو کرده است.

صنعت مرغداری در چه وضعیتی به سر می برد؟

وضعیت تولید مرغ و تخم مرغ خوب و زیاد است به همین جهت قیمت عرضه به بازار به شدت افت کرده است. مرغداران تخم گذار و گوشتی و تولیدکنندگان جوجه همگی به شدت ضرر و زیان دیده اند.

قیمت ها در چه وضعیتی است؟

قیمت ها خیلی کمتر از نقطه سر به سری است. در حال حاضر تولیدکنندگان تخم مرغ 25 درصد و تولیدکنندگان مرغ 15 تا 20 درصد زیان دیده اند.

صادرات نمی تواند به کمک این مازاد تولید و تعادل در بازار بیاید؟

دولت اعلام کرده که صادرات آزاد است، اما تا الان انجام نشده است. آن هم به دلیل مجوزهایی که سازمان دامپزشکی باید صادر کند. مشکل این است که سازمان دامپزشکی باید اعلام کند ایران از آنفلوانزای طیور پاک شده است، تا کشورهای دیگر بتوانند قبول کنند و اجازه دهند که محصولات ایران پاک است.

طبق گزارش سازمان های بین المللی، ایران همچنین در لیست کشورهای آلوده قرار دارد. اما این در حالی است که حدود یک سال و نیم است که رفع آلودگی شده است. سازمان دامپزشکی باید این موضوع را اعلام می کرد، اما این کار انجام نشده است. با اعلام این سازمان، صادرات انجام خواهد شد.

تحریم ها چه تاثیری در این صنعت داشته است؟

تحریم ها در تهیه مواد اولیه مشکلات بسیاری ایجاد کرده است. بسیاری از کالاها مانند ریزمغذی ها وارد نمی شود و یا خیلی کم است. در زمینه واردات و تامین واکسن و دارو و اسید آمینه ها مشکلاتی وجود دارد. در واقع مواد اولیه با مشکل مواجهند.

از آن طرف بازار سیاهی ایجاد شده و برخی کالاها که با قیمت دلار دولتی تهیه شده بود به مصرف کننده به قیمت ‌دلار آزاد فروخته می شود. به این صورت قیمت تمام شده بیشتر از حدی است که باید باشد. از طرفی دیگر هم که قیمت فروش به شدت پایین است. به همین دلیل این صنعت ضرر و زیان سنگینی را متقبل شده است.

دولت در این زمینه نمی تواند کاری انجام دهد؟

خیر. دولت نتوانسته است کاری انجام دهد. در برخی از موارد، حتی تامین ارز هم انجام نشده است. به همین جهت، واکسن و دارو وارد کشور نشده است. تامین ارز، انتقال ارز همچنان مشکلات خاص خود را دارد. بحث تجارت خارجی به طور کلی مشکل دارد و این صنعت هم به دلیل اینکه 95 درصد مواد اولیه اش وارداتی است دچار مشکلات بیشتری شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر ، تاریخ انتشار: 20 خرداد 1398 ، کدخبر:49723 ،www.hakimemehr.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین