پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
بیانیه صادره از وزارت خارجه سلطان نشین عمان خالی از هرگونه لفظی است که حمله موشکی یمن به فرودگاه "ابها" در عربستان را محکوم کرده باشد، امری که خشم سعودیها را برانگیخته است.
شعارسال: برپایه گزارش منابع رسانه‌ای عمانی، یک منبع مسئول در وزارت خارجه این کشور در خصوص تشدید درگیری‌های نظامی مرتبط با جنگ علیه یمن تصریح کرد: مسقط تشدید تنش میان عربستان و یمن به ویژه حمله اخیر به فرودگاه ابها در عربستان را با نگرانی دنبال می‌کند.

محکوم نکردن این حمله از سوی مسقط خشم آل سعودی را برانگیخت و هجمه‌ها و واکنش‌های منفی زیادی علیه عمان انجام دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مسقط امیدوار است طرف‌های درگیر در یمن هرچه زودتر از طریق راهکار سیاسی ارائه شده از سوی سازمان ملل به یک راه حل مناسب دست یابند.

هم چنین عمان در این بیانیه طرف‌ها را به اجتناب از درگیری دعوت کرد و بحران یمن را برای مصلحت کشورهای درگیر و منطقه مناسب ندانست.

بامداد چهارشنبه هفته گذشته منابع یمنی اعلام کردند که با یک موشک کروز پیشرفته برج مراقبت فرودگاه ابها در عربستان را هدف قرار داده اند که در جریان آن همه پروازهای این فرودگاه به حالت تعلیق درآمد.

منابع سعودی نیز با تأیید این خبر از زخمی شدن ۲۶ تن خبر دادند.

عمان در خصوص بحران‌های منطقه، جنگ علیه یمن و حتی روابط با ایران مواضع مستقل خود را دارد و کمتر پیش می‌آید که در مسائل منطقه با عربستان سعودی همراهی کند.

عمان در اوج اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه تهران روابط اقتصادی خود با ایران را توسعه بخشیده و هفته گذشته نیز یک شرکت هواپیمایی در این کشور با افتتاح خط مستقیم پروازی تهران-مسقط سه پرواز را در هفته انجام می‌دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری آفتاب ، تاریخ انتشار: 25 خرداد 1398 ، کدخبر: 594801 ، www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین