پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۹۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹
‌نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: مکاتبات لازم را برای افزایش سهم البرز از منابع سدهای امیرکبیر و طالقان داشته‌ام، اکنون برای تحقق این امر پیرو مذاکرات صورت گرفته باید مدیرکل آب منطقه‌ای استان پیگیری کند.وی ادامه داد: البرز طبیعت کم نظیری دارد که فرصت‌های بسیاری را به صورت طبیعی برای این استان و سایر استان‌های کشور مهیا کرده است.

شعار سالشهبازی امروز سه‌شنبه ۲۸ خرداد در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان که در استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز استان، افزود: البرز از منابع آبی خوبی برخوردار است و امسال نیز شاهد بارش‌های خوبی در سطح استان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: البرز طبیعت کم نظیری دارد که فرصت‌های بسیاری را به صورت طبیعی برای این استان و سایر استان‌های کشور مهیا کرده است.

شهبازی گفت: باید با فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی نسبت به اصلاح الگوی مصرف آب اقدام و برنامه ریزی کرد ولی در مجموع اکنون البرز تنش آبی ندارد.

وی افزود: منابع آبی البرز بسیار غنی است از این رو باید کمبودها را طی رایزنی با وزارت نیرو از طریق افزایش سهم حق آبه استان جبران کنیم.

استاندار البرز گفت: مکاتبات لازم را برای افزایش سهم البرز از منابع سدهای امیرکبیر و طالقان داشته‌ام، اکنون برای تحقق این امر پیرو مذاکرات صورت گرفته باید مدیرکل آب منطقه‌ای استان پیگیری کند.

وی افزود: تخصیص پساب حاصل از انتقال آب سدهای استان به تهران به عنوان یک مطالبه مردمی باید در اسرع وقت اجرایی شود.

شهبازی عنوان کرد: باید با مدیریت صحیح تعادل لازم را در مدیریت منابع آبی و مصرف البرز برقرار کنیم.

وی گفت: تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز و هوشمندسازی چاه‌های مجاز از اهم امور آب منطقه‌ای البرز محسوب می‌شود.

استاندار البرز افزود: افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در حوزه آب تأثیر بسزایی در اصلاح الگوی مصرف و آگاهی بخشی به جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد شبکه‌های فرسوده آبرسانی بازسازی شود.

شهبازی گفت: انجام اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری باید به جد در دستور کار آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی البرز قرار گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 28خرداد 98، کد خبر: 98032813401، www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین