پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۴۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
داود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه سد کرج در حال پُر شدن است، گفت: تعادل آبخوان‌های استان با مدیریت چاه‌های غیرمجاز امکان پذیر است.
شعار سال:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه سد کرج در حال پُر شدن است، گفت: تعادل آبخوان‌های استان با مدیریت چاه‌های غیرمجاز امکان پذیر است.
تعادل آبخوان‌ ها با مدیریت چاه‌های غیرمجاز/سد کرج در حال پُر شدن
داود نجفیان پیش از ظهر شنبه در نشستی خبری، با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیادی در بخش مدیریت مصرف داریم، اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب مخصوص یک برهه خاصی از زمان نیست و این برنامه باید در تمام شیوه‌های زندگی رعایت شود.

وی بابیان این مطلب که برای شروع شناسایی تصرفات اقدام کرده‌ایم، ادامه داد: در هفته جاری بخش اعظمی از تصرفات قلع‌وقمع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه در حوزه رودخانه‌ها چهار کیلومتر در محدوده شهر آزادسازی داشتیم، ادامه داد: چند اکیپ برای شناسایی و آزادسازی این تصرفات به کار گرفته‌شده است.

نجفیان بابیان اینکه امسال قبل از شروع فصل بارش و سیلاب این تصرفات آزادسازی می‌شوند، ادامه داد: این تصرفات که منجر به محدود کردن عبور جریان و خسارات می‌شود، برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلاح مصرف آب را موردتوجه قرار داده‌ایم، گفت: از تمامی طرح‌ها برای اطلاع‌رسانی مصرف درست آب استقبال می‌کنیم.

محدودیت اعتباری برای پر کردن چاه‌های غیرمجاز و آزادسازی رودخانه‌های استان البرز نداریم
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با تأکید بر اینکه محدودیت مالی برای بحث فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درزمینهٔ اصلاح الگوی مصرف آب نداریم، گفت: از طرح‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های مشارکتی استقبال می‌کنیم.

نجفیان با اشاره به اینکه هیچ محدودیت اعتباری برای پر کردن چاه‌های غیرمجاز و آزادسازی رودخانه‌ها نداریم، عنوان کرد: به لحاظ اهمیت این موضوع اعتبارات لازم را تخصیص می‌دهیم.

وی بابیان این مطلب که حجم تصرفات و چاه‌های غیرمجاز زیاد است، افزود: در حال حاضر سه میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است و اگر لازم باشد می‌توانیم این رقم را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز بابیان اینکه بارندگی‌ها شرایط خوبی را در کشور ایجاد کرد، عنوان کرد: این بارندگی‌ها باعث شد در سد کرج و طالقان حداکثر ظرفیت ممکن ذخیره‌سازی شود.

اواخر اردیبهشت سرریز سد طالقان شروع‌شده است

نجفیان بابیان اینکه سد کرج در شرف پُر شدن است، گفت: در اواخر اردیبهشت‌ماه سرریز سد طالقان شروع‌شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بیشترین حجم ذخیره‌سازی آب‌های سطحی را داشته‌ایم، عنوان کرد: در سیلاب اخیر بیش از ۷۵۰ میلیون مترمکعب و حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب به سدهای ما وارد شد و بخشی به رودخانه شور هدایت شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با تأکید بر اینکه کسری مخازن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب سفره‌های آب زیرزمینی در سنوات گذشته خارج‌شده است، گفت: بارندگی‌های اخیر تنها بخشی کوچک از این کمبود را جبران کرد.

نجفیان بابیان این مطلب که بانک اطلاعاتی برای تمامی چاه‌های مجاز و غیرمجاز به‌زودی ایجاد خواهد شد، افزود: خوشبختانه آبخوان‌های خوبی در البرز داریم و با مدیریت چاه‌های غیرمجاز می‌توانیم آبخوان‌ها را به تعادل و شرایط خوبی برسانیم و آن را احیا کنیم.

۴۰ میلیون مترمکعب آب در بخش صنعت استان البرز به مصرف می‌رسد
وی بابیان این مطلب که ۱۰ درصد چاه‌های غیرمجاز حدود ۹۰ درصد برداشت‌های غیرمجاز را انجام می‌دهند، افزود: که بیشتر این مصارف در بخش کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها تاکنون ۱۱ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان البرز شناسایی‌شده است، گفت: ذخیره‌سازی آب می‌تواند ۷۰ درصد به تقویت سفره‌های زیرزمینی کمک کند.

نجفیان اضافه کرد: امسال باید بیش از ۳۰۰ هکتار به کشاورزی صنعتی و گلخانه‌ای البرز افزوده شود که در صرفه‌جویی از آب کشاورزی مؤثر است.

وی بابیان اینکه در استان البرز بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، ادامه داد: ۴۰ میلیون مترمکعب در بخش صنعت به مصرف می‌رسد.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ،تاریخ انتشار:1 تیر1398،کدخبر:4647811،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
تقریبا وضعیت همه سدهای کشور همینطوره و پر از آبه خداروشکر ولی بازم میگن با کمبود آب رو به روییم و بازم قطعی برق و آب در تابستون داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین