پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۱۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
داوود نجفیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: نخاله‌های پروژه‌ آزادراه تهران-شمال برخی از رودخانه‌ها و مسیل‌ها را مسدود کرده بود که با توجه به آغاز فصل بارش‌ها این مناطق بازگشایی شده است.
شعار سال:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: نخاله‌های پروژه‌ آزادراه تهران-شمال برخی از رودخانه‌ها و مسیل‌ها را مسدود کرده بود که با توجه به آغاز فصل بارش‌ها این مناطق بازگشایی شده است.

داوود نجفیان  در خصوص آخرین وضعیت ذخایر آب‌های سطحی استان گفت: طبق آخرین برآورد، ۸۴ درصد از سد امیرکبیر(کرج) پر است و این سد ۱۵۳ میلیون مترمکعب ذخیره دارد، سال گذشته در چنین زمانی سد کرج ۱۴۱ میلیون مترمکعب آب داشت و ۷۶ درصد حجم آن پر بود.

نجفیان در خصوص وضعیت سد طالقان هم اعلام کرد: سد طالقان هم در حال حاضر ۳۰۴ میلیون مترمکعب ذخیره دارد، این یعنی ۷۳ درصد از حجم سد طالقان پر است، در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۲۷۸ میلیون مترمکعب یعنی ۶۶ درصد بود.

وی در توضیح وضعیت مخزن دو سد امیرکبیر و طالقان از نظر رسوبات هم اظهار کرد: با توجه به لایروبی‌هایی که به طور مداوم در بالادست سدهای استان انجام می‌شود وضعیت دو سد کرج و طالقان از نظر رسوبات خوب است و نیازی به لایروبی وجود ندارد، البته لایروبی سد در هیچ جای دنیا انجام نمی‌شود چون این کار توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز ادامه داد: در بارندگی‌های چند ماه گذشته و سیلاب‌هایی که رخ داد بخش‌هایی از رودخانه‌های استان پر شده بود که در حال حاضر همه این نقاط شناسایی شده و پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا اواسط آبان ماه این نقاط لایروبی شود.

وی در ادامه به وضعیت مسیل‌ها و رودخانه‌های جاده چالوس که پروژه آزادراه تهران-شمال از کنار آن عبور می‌کند هم اشاره و اعلام کرد: نخاله‌های پروژه‌ آزادراه تهران-شمال برخی از رودخانه‌ها و مسیل‌ها را مسدود کرده بود که با توجه به آغاز فصل بارش‌ها این مناطق بازگشایی شده است.

نجفیان ادامه داد: لایروبی نقاط خطرناک و آسیب‌پذیر رودخانه کردان انجام شده و لایروبی رودخانه‌های سرخاب و نجم‌آباد هم در حال انجام است.

وی افزود: نقاط حادثه‌خیز در مناطق مسکونی شهرها و روستاها هم شناسایی و به شهرداران و دهیاران ابلاغ شده تا نسبت به پاکسازی و ساماندهی این نقاط اقدام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز در پایان با اشاره به آغاز فصل بارش‌ها خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی، بارش‌های امسال در حد نرمال خواهد بود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:3مهر 1398،کدخبر:98070302127،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین