پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۱۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰
استاندار آذربایجان غربی گفت: در راستای تغییر و ارتقاء زیرساخت‌های توسعه استان، اولویت اول تخصیص بودجه در استان مربوط به آموزش و پرورش و توسعه زیرساخت‌های آموزشی است.

شعار سال: محمدمهدی شهریاری در بیست و یکمین جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز استان که امروز در سالن امام علی ارومیه برگزار شد، گفت: سال گذشته بر اساس تصمیم گیری در شورای برنامه ریزی و با توجه به عقب ماندگی استان در شاخص‌های آموزشی، بالا بودن نرخ بیسوادی و برای ارتقا شاخص‌ها اولویت تخصیص بودجه استان به آموزش و پرورش داده شد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: این رقم در سال گذشته ۱۵۵ میلیارد تومان بود و امسال نیز در نظر داریم همین میزان و اولویت در نظر گرفته شود تا شاهد افزایش سرانه فضای آموزشی و تغییر شاخص‌های آموزشی در استان باشیم.

شهریاری گفت: مهمترین رکن توسعه در کشور آموزش و پرورش است، اگر امروز مشکلات زیادی در اداره کشور وجود دارد نشان دهنده این است که به آموزش و پرورش توجه لازم نشده بود و این روند باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در خود مجموعه آموزش و پرورش هم با مشکلات زیادی از جمله مسائل تربیتی، رفاهی فرهنگیان و مشکلات زیرساختی مواجه هستیم افزود: در آذربایجان غربی ۲۴ هزار کلاس درس وجود دارد که از این تعداد ۵۰ درصد یعنی بالغ بر ۱۲ هزار کلاس درس در استان نیاز به تخریب، مرمت و بازسازی دارد که نیاز است در این خصوص با همت و مشارکت همه قدمی برداشته شود تا جایگاه استان را ارتقا داده و به متوسط کشور برسانیم.

این مقام عالی استان اظهار کرد: اگر وزارت آموزش و پرورش توجه و عنایت ویژه ای به استان داشته باشد و به میزان اعتباری که استان برای نوسازی و مسائل زیربنایی آموزش و پرورش اختصاص می‌دهد، تخصیص بودجه دهد و با مجموع کمک‌های خیرین مدرسه ساز می‌توان امیدوار بود روند تغییر شاخص‌های آموزشی و سرانه فضای آموزشی شتاب بیشتری بگیرد و تا دو سال آینده به متوسط کشوری برسیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 29 خرداد 98، کد مطلب: 98032914212:www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین