پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۳۹۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر سه هزار کلاس درس استان از تجهیزات گرمایشی سنتی و بخاری استفاده می کنند.

شعارسال: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر سه هزار کلاس درس استان از تجهیزات گرمایشی سنتی و بخاری استفاده می کنند.

قهرمان رحمانی با بیان اینکه تعداد مدارسی که از سیستم گرمایشی سنتی استفاده می کردند در چهارسال گذشته ۹ هزار کلاس درس بود افزود: با تجهیز شش هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد این تعداد امروز به سه هزار کلاس درس کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تجهیز سه هزار کلاس درس باقی مانده نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز است عنوان کرد: عملیات اجرایی استاندارد سازی سامانه گرمایشی سه هزار کلاس درس نیز در حال حاضر از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده که تکمیل آنها نیازمند تخصیص اعتبار است.

رحمانی در خصوص مدارس فرسوده در استان نیز گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد از مدارس استان به دلیل فرسودگی نیاز به بازسازی دارند اظهارداشت: فرسودگی بخشی از مدارس سطح استان یکی از مهم ترین چالش ها در حوزه مدارس آذربایجان غربی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی، درخصوص میزان اعتباربرای بازسازی و نوسازی مدارس گفت: از سال ۱۳۸۵ تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد ریال صرف تخریب و بازسازی مدارس و نیز مبلغ ۲۷ میلیارد ریال نیز جهت مقاوم سازی مدارس صرف شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه در ۲۰ درصد مدارس نیازمند نسبت به مقاوم سازی اقدامات لازم انجام شده است افزود: تاکنون ۳۹۴ پروژه بازسازی و ۲۴۴ مدرسه مقاوم سازی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی اضافه کرد: آموزش و پرورش برای جلوگیری از خسارت در زمان وقوع بلایای طبیعی از سال ۸۵ اقدام به بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده و مقاوم سازی را شروع کرده است.

رحمانی اعتبار مورد نیاز برای مقاوم سازی مدارس را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای نوسازی و ساخت ۴۰ مدرسه در قالب ۱۶۶ کلاس درس در آذربایجان غربی درسال جاری با خیرین مدرسه ساز موافقت نامه ای مبادله شده و مدارس مذکور در دست اجرا هستند.

وی با بیان اینکه میزان اعتبار لازم برای ساخت و نوسازی مدارس تعهد شده توسط خیرین بیش از ۱۱۹ میلیارد ریال برآورد شده است افزود: طرح تخریب مدارس فرسوده از سال ۸۵ در سطح کشور آغاز شده و تا به حال ۲ هزار کلاس درس در آذربایجان غربی تخریب و بازسازی شده اما در افزایش سرانه فضاهای آموزشی تاثیری نداشته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 13 آذر 1396، کدخبر: 4162600، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین