پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
توسعه روستاهای آذربایجان غربی با اجرای طرح های محرومیت زدائی رونق چشمگیری یافته و چهره روستاهای این استان دگرگون شده است.

شعار سال: طرح های محرومیت زدائی با آغاز فعالیت بسیج سازندگی شتاب بیشتری در کشور یافته و امروز در اکثر استان های کشور به ویژه استان آذربایجان غربی، چهره روستاها تغییر جدی یافته و رضایت مردم را به دنبال داشته است، این استان در زمینه اجرای این طرح ها موفقیت های مطلوبی داشته و چهره روستاها با احداث مساجد، حسینیه ها، غسالخانه ها، مدارس، سرویس های بهداشتی، و پل به مناطق شهری شبیه شده است.

در واقع بسیج سازندگی با حضور در مناطق دور افتاده و صعب العبور آذربایجان غربی امروز چشم امید مردم این مناطق است که توانسته با بهره گیری از نیروهای بسیج خدمات شایان توجهی را ارائه کند، در واقع چهره بشاش مردم این مناطق در هنگام حضور بسیج نشان دهنده عمق رضایت مردم از خدمات انجام شده است.

با وجود اینکه رسیدگی به مشکلات و نارسایی های مناطق محروم از سایر ارگان ها خارج است، بسیج با تجهیز امکانات و ظرفیت های خود گام های بلندی را در راستای محرومیت زدائی برداشته است، بسیج ضمن شناسایی نقاط محروم و دورافتاده زمینه بهره مندی این مناطق را از پروژه های سازندگی فراهم کرده است.

اجرای پروژه های زیربنایی و عمرانی در مناطق محروم با استفاده از امکانات سپاه ضمن کاهش هزینه ها باعث صرفه جویی در منابع کشور نیز شده است در واقع بسیج سازندگی استان آذربایجان غربی، جزو سه سازمان برتر کشور است که 380 پروژه عمرانی را در این روستاها انجام داده است.

تعمیر و مرمت مساجد، احداث پل، سرویس بهداشتی، رنگ ‌آمیزی و مرمت مدارس از فعالیت ‌های بسیج سازندگی است، همچنین در سال جاری 400 پروژه با اعتباری بالغ‌ بر 60 میلیارد ریال در این مناطق اجرایی می شود.

فعالیت 3 هزار و 300 دانشجو در قالب 150 گروه جهادی در شهرها و روستاهای دورافتاده آذربایجان غربی برای ارائه خدمات در زمینه‌ های دندان ‌پزشکی، مامایی، پرستاری و پزشکی،ویزیت رایگان و جراحی سرپایی،احداث پل، کانال آب‌ رسانی، احداث خانه ایتام، احداث مدارس و مساجد تنها بخشی از خدمات بسیج به مردم محروم آذربایجان غربی است.

این گزارش تنها گوشه ای از خدمات و طرح های اجرایی بسیج سازندگی را برای محرومیت زدائی از چهره روستاها و مناطق صعب العبور آذربایجان غربی به تصویر کشیده است.



























با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت سپاه شهدا آذربایجان غربی، تاریخ انتشار 19 مهر 1394؛ کد خبر 234043 www.sepahshohada.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین