پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۵
يك متخصص طب ايراني به برخي باورهاي غلط طبي رايج در ميان مردم اشاره كرد و گفت: 'خوردن سالاد زياد' و 'نخوردن شام' با هدف لاغر شدن از جمله اين باورهاي اشتباه است.

شعارسال: دكتر محمد عسكر فراشاه گفت: مصرف زياد سالاد براي كاهش اشتها و كاهش وزن، نه تنها به اين هدف منجر نمي شود بلكه باعث ضعف هضم و بروز مشكلات گوارشي نظير نفخ و ترش كردن مي شود.

به گفته وي امروزه سالادها كه از فرهنگ غرب وارد ايران شده يكي از مشكلات سفره ايراني امروز محسوب ميشود و مصرف مداوم و زياد آنها با غذا، مشكلات متعدد گوارشي و عصبي را به دنبال دارد.

وي اضافه كرد: مصرف زياد سالاد، با پركردن حجمي از معده تاحدي اشتهاي فرد را كاهش مي دهد ولي چون اكثر تركيبات سالادها تركيبات سردي نظير گوجه فرنگي ،خيار سبز و كاهو هستند پس از مدتي كوتاهي باعث ضعف هضم و ضعف بدن مي شود و با ايجاد اشتهاي كاذب، دوباره در فرد رغبت بيشتري ايجاد كرده و باعث چاقي مي شود و علاوه بر آن اضافه نمودن مقادير زيادي سس به اين سالادها ضرر مصرف همزمان آنها با غذاها را 2 چندان ميكند.

اين متخصص طب ايراني، يكي ديگر از باورهاي غلط طبي و از اشتباهات بزرگ افراد براي رژيم هاي لاغري را نخوردن شام دانست كه نه تنها فرد، لاغر نمي شود بلكه سبب ضعف بدني وي مي گردد.

عسكرفراشاه تصريح كرد: بر اساس ديدگاه طب ايراني از مهمترين وعده هاي غذايي روزانه، وعده شام است كه در ابتداي شب بايد ميل شود و حذف آن مي تواند به بدن آسيب هاي جدي وارد كند.

وي يادآور شد: براساس ديدگاه طب ايراني اگر هنگام شب در معده، چيزي نباشد حرارت بدن به جاي آنكه به آن بپردازد به رطوبت اصلي بدن متوجه ميشود و آن را خشك ميكند و فرد دچار ضعف شده و اختلال در خواب هم به دنبال دارد.

وي عوارض نخوردن شام از ديدگاه طب ايراني را ضعف و كم شدن بينايي، از دست رفتن رطوبت اصلي بدن و پيري زودرس و از دست رفتن قوتي ميشودكه با چيز ديگري قابل برگشت نيست.

عسكر فراشاه، منظور از شام از ديدگاه طب ايراني را غذايي سنگين و پرچرب ندانست و گفت: منظور از شام، غذايي سبك و كم چرب است.

به گفته وي غذاي شب، نيروي پير و جوان است و مي تواند سودمندتر از غذاي روز باشد، زيرا در شب، انرژي كاملا صرف اعمال داخل بدن شده و هضم، قوي تر ميگردد و مواد بيشتري جذب بدن ميشود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11بهمن1396 ، کدخبر: 82814773: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین