پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۱۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری نوشت که سخن رئیس جمهوری آمریکا درباره اینکه ارتش این کشور هیچ کاری در خلیج فارس ندارد، کاملا درست است.
شعار سال: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیامی توئیتری نوشت که سخن رئیس جمهوری آمریکا درباره اینکه ارتش این کشور هیچ کاری در خلیج فارس ندارد، کاملا درست است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب در پیامی توئیتری نوشت: صد در صد حق با دونالد ترامپ است که ارتش ایالات متحده هیچ کاری در خلیج فارس ندارد. خروج نیروهای آمریکا (از خلیج فارس) کاملاً در راستای منافع آمریکا و جهان است.

ظریف افزود: اما اکنون روشن است که «تیم ب» نگران منافع ایالات متحده نیست. آنها از دیپلماسی بیزار و تشنه جنگ هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا عصر دوشنبه در صفحه توئیتر خود حضور ارتش آمریکا در خلیج فارس را زیر سوال برد و گفت: چرا ایالات متحده باید از کشتی‌های دیگر کشورها محافظت کند؟
ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: ۹۱ درصد نفت چین، ۶۲ درصد نفت ژاپن و مواد سوختی بسیای از کشورهای دیگر از تنگه هرمز می‌گذرد، بنابراین چرا ما باید (سال‌ها) از این خطوط کشتیرانی برای دیگر کشورها حفاظت و دفاع کنیم بدون اینکه هزینه آن را دریافت کنیم. همه این کشورها باید خودشان از کشتی‌هایشان در این سفر خطرناک (در گذر از خلیج فارس و تنگه هرمز) حمایت و حفاظت کنند.

ترامپ افزود: ما حتی نیازی به حضور در آنجا (خلیج فارس) نداریم، زیرا ایالات متحده تاکنون به بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی جهان تبدیل شده است.

وی در عین حال به رغم اعتراف خود به ارتباط نداشتن منطقه خلیج فارس به آمریکا، به فرافکنی روی آورد و گفت که خواسته واشنگتن از ایران، نداشتن تسلیحات هسته‌ای و توقف حمایت از تروریسم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 3 تیر 1398، کدخبر: 4650182 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
بالاخره ایران یه جا حرف ترامپ رو قبول کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین