پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۰
برخی نشانه‌ها حاکی از آن است که امارات از مواضع ضد ایرانی خود عقب‌نشینی کرده است.
شعار سال:برخی نشانه‌ها حاکی از آن است که امارات از مواضع ضد ایرانی خود عقب‌نشینی کرده است.
امارات از مواضع ضد ایرانی خود عقب‌نشینی کرد
انور قرقاش، وزیر امور خارجه امارات درباره تنش‌ها در منطقه غرب آسیا در توئیتر خودش نوشت: «تنش‌ها در خلیج تنها از مسیر حل و فصل سیاسی می تواند مورد توجه قرار گیرد».

او افزود: «تنشی که برای مدتی طولانی در حال شکل‌گیری است، نیازمند توجه جمعی است؛ پیش از همه برای تنش‌زدایی و یافتن راه‌حل‌های سیاسی از مسیر گفتگو و مذاکره است و لحاظ کردن دغدغه کشورهای منطقه برای یافتن راه حلی پایدار اهمیت دارد».

همچنین «عبدالله بن زاید»، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی نیز که روز سه‌شنبه به مسکو سفر کرده بود بر کاهش تنش در خلیج فارس تأکید کرده و گفته بود که امارات در این رابطه تلاش می‌کند.

گفتنی است؛ بعد از سقوط پهپاد فوق‌پیشرفته آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخی خبرهای رسمی و غیررسمی از عقب‌نشینی دولت امارات نسبت به مواضع ضد ایرانی خودش خبر می‌دهند.

در همین چارچوب قرقاش در گذشته ۶ درخواست نامتعارف به ایران پیشنهاد کرده بود که با واکنش تند تهران روبرو شد. کاردار امارات هم برای توضیح درباره استفاده آمریکا از خاک این کشور برای تجاوز به ایران احضار شد و مراتب نارضایتی تهران به وی اعلام شده بود.

تمام این پازل‌ها نشان می‌دهد، ابوظبی از مواضع خود بر اثر قدرت نظامی و سیاسی ایران کوتاه آمده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:6تیر1398،کدخبر:401056،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین