پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
مسافرانی از «پنجوین»، «فکه» و عملیات «کربلای ۵» و «والفجر ۸» هوای شهرهای ایران‌ را بهشتی کردند تا دوباره از مشهدالرضا تا نصف جهان در گرمای نخستین ماه تابستان عطر شهید و شهادت به خود بگیرد

شعارسال:مسافرانی از «پنجوین»، «فکه» و عملیات «کربلای ۵» و «والفجر ۸» هوای شهرهای ایران‌ را بهشتی کردند تا دوباره از مشهدالرضا تا نصف جهان در گرمای نخستین ماه تابستان عطر شهید و شهادت به خود بگیرد.

هنوز تا تابستانی‌ترین روزهای تابستان باقی است، روزهایی که تب داغ گرم‌ترین فصل سال سرکش‌تر از هرروز می‌شود و داغ بر تن و جان می‌نشاند؛ اما التهاب هشتمین روز تیرماه خودش حکایت داغ و فراق دیگری است.

قرار است در تب داغ تیرماه مهمان بیاورند، کف دست‌هایش یخ‌کرده اما از چهره‌اش عرق می‌ریزد، چشم‌هایش بارانی و دهانش خشک‌شده است؛ پاهایش تاب‌وتوان ندارد اما چشم‌هایش همچنان تا ورودی شهر می‌دود و برمی‌گردد؛ انتظار برای برگشتنش از ۳۰ سال گذشته است؛ خانواده‌ای که سال‌ها روزهایش تکرار هجر و فراغ بوده، حالا تام و تمام انتظار است...


بچه‌هایی در آغوش مادران خود به جمعیت منتظران آمده‌اند که هیچ‌گاه جنگ را درک نکرده‌اند اما مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های همیشه چشم‌انتظار خود را دیده‌اند و سراغ از کسی گرفته‌اند که در میان قاب گوشه طاقچه جا خوش کرده و انگار حالا حالاها قصد آمدن ندارد.

نوای «شهید گمنام سلام خوش اومدی مسافر من…» از گوشه و کنار جمعیت به گوش می‌رسد و زمزمه مردان و زنان حاضر در جمعیت می‌شود؛ مردان بی‌مهابا اشک می‌ریزند و به دنبال تابوت‌ها راهی می‌شوند، زنان سینه‌زنان کاروان جوانانی را استقبال می‌کنند که روزی با گل و اسفند و صلوات راهی جبهه کرده بودند و می‌دانستند شاید این سفر بازگشتی نداشته باشد.

حالا امروز بعد از سال‌ها دوری بازگشته‌اند، کاروان تازه از راه رسیده از خیابان‌های شهر عبور می‌کند و می‌رود تا در مقبره شهدا ابدی شود، حالا که به سرزمین خود رسیده‌اند آرام می‌گیرند، حالا که خیالشان از امنیت مردم و جغرافیای سرزمینشان راحت است می‌توانند خستگی سفر را به در کنند.

تشییع پیکر شهدا در تهران و ۱۰ استان

سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه مراسم تشیع شهدای گمنام در ۱۰ استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در استان‌های اصفهان، سمنان، چهارمحال و بختیاری و تهران شهدای گمنام و شهدای شناسایی تشییع شدند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با بیان اینکه در استان‌های خراسان رضوی، فارس، بوشهر، گیلان، قزوین و خوزستان نیز شهدای شناسایی‌شده تشییع شدند، گفت: همچنین در استان‌های مرکزی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، اردبیل، هرمزگان و قم شهدای گمنام تشییع شدند.

سردار یزدی تصریح کرد: شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت‌المقدس است.


نصف جهان میزبان ۱۱ تن از یاران خرازی / عطر شهادت در اصفهان پیچید

امروز (شنبه) مصادف با سالروز شهادت امام صادق (ع) نصف‌جهان میزبان یاران شهید خرازی بود؛ ۱۱ شهید دفاع مقدس به اصفهان آمدند تا بار دیگر حال و هوای روزهای پرشکوه آن روزها را در شهر اصفهان زنده کنند.

هشت نفر از این شهدا شناسایی شده و سه شهید نیز گمنام هستند که از این هشت شهید، یک نفر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یک نفر از ارتش و ۶ نفر دیگر بسیجی هستند.

عطر ناب شهادت در شهر پیچیده است، امروز شهید خرازی، شهید کاظمی، میثمی‌ها، ردانی پور و یاران زنده و شهید لشکر ۱۴ امام حسین (ع) هفت نجف اشرف، ۱۱ مهمان ویژه و خاص دارند.

فریاد «یا زهرا» در گوش نصف جان پیچیده است، خانواده‌های شهدا، جانبازان و فرزندان همه نسل‌های این مرز و بوم به بدرقه شهدایی آمدند که سال‌ها پس از شهادت بار دیگر به موطن بازگشته‌اند، به شهری که مردمانش در یک روز ۳۷۰ شهید را به‌عنوان نیمی از شهدای یک عملیات تشییع کردند و همان روز بر پیشانی فرزندان جوان خویش پیشانی‌بند «یا زهرا» بستند و آن‌ها را فدای دین و انقلاب کردند.

برخی شهدای اصفهان برای تشییع و وداع به شهرستان‌های استان رهسپار شده‌اند، شهدای اصفهان به همراه شهدای گمنام نصف جهان بر روی سیل جمعیت مردم سیاه‌پوش اصفهان با فریادهای یا حسین (ع) و یا زهرا (س) به سمت گلستان شهدای اصفهان می‌روند.

یکی از شهدای گمنام در مقر لشکر نجف اشرف در نجف‌آباد، شهید دیگر در آمادگاه و مرکز پشتیبانی شهید خرازی در حومه شاهین‌شهر و آخرین شهید گمنام در محل پادگان گروه ۴۰ مهندسی صاحب‌الزمان (عج) در حومه سپاهان شهر و شهدای اصفهان نیز در گلستان شهدا به خاک سپرده می‌شوند.

شب گذشته نیز مراسم وداع با سید رضا حجازی، علیرضا میرزایی، سعادت حاج عسگری، حسین رحیمی، حسین خسروی جزی، عباس دیانیان، رضا مشتاقی و مسعود مداحی در گذر فرهنگی- مذهبی چهارباغ و در مقابل مدرسه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد و چهارباغ اصفهان بار دیگر حال و هوای معنوی روزهای حماسه را بر تن گرفت.


تشییع باشکوه شهید ۱۴ ساله اردستانی ۳۷ سال پس از شهادت

پیکر شهید عباس دیانیان که ۳۷ سال پس از شهادت به موطن بازگشته است صبح امروز بر دستان مردم شهیدپرور اردستان از محل میدان امام خمینی (ره) اردستان تا محل گلزار شهدای محله «مونِ سادات» تشییع شد.

شهید عباس دیانیان جوان‌ترین شهید اردستانی است که در زمان شهادت فقط ۱۴ سال داشت.

اقشار مختلف مردم شهرستان اردستان اعم از جوان و پیر، زن و مرد در این مراسم وداعی اتحاد گونه را به نمایش گذاشتند.

گفتنی است آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد امام‌جمعه اصفهان، بر پیکر شهید عباس دیانیان نماز اقامه کرد و پیکر این شهید ۱۴ ساله پس از تشییع در گلزار محله «مون سادات» اردستان به خاک سپرده شد.


پیکر مطهر شش شهید در چهارمحال و بختیاری تشییع شد

پیکر مطهر ۶ شهید پیش از ظهر شنبه در چهارمحال و بختیاری با حضور گسترده مردم تشییع شد. مردم استان چهارمحال و بختیاری از ابتدای صبح در چهار راه بازار شهرکرد حضور یافتند.

پیکر این شش شهید در چهارمحال و بختیاری با حضور پر شور مردم، خانواده شهدا و مسئولان استانی تشییع شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در حاشیه برگزاری مراسم تشییع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مراسم تشییع شش شهید در شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: این شهدا شامل چهار شهید گمنام و دو شهید تازه تفحص شده است.

منوچهر ذوالفقاری گفت: پیکر شهید رشید رضایی جوانمردی پس از مراسم تشییع برای خاک‌سپاری به لردگان و پیکر شهید سید حسن سیدین نیز به بروجن منتقل می‌شود.


پیکر شهید تازه تفحص پس از ۳۱ سال در وحیدیه تشییع شد

تشییع پیکر مطهر، شهید تازه تفحص شده، شهید «حسین اصلانخانی» ساعتی قبل در شهرستان شهریار و شهر وحیدیه با حضور گسترده مردم و مسئولین این شهرستان از مقابل مسجد جامع شهر وحیدیه به طرف گلزار شهدا تشییع شد.

بر اساس این گزارش؛ پیکر مطهر شهید «حسین اصلانخانی» پس از ۳۱ سال انتظار به وطن بازگشته است و این شهید اهل وحیدیه شهریار است.

گفتنی است که پیکر مطهر این شهید با استقبال گرم شهروندان و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در گلزار شهدا (امامزاده قاسم علیه السلام) به خاک سپرده شد.


پیکرهای مطهر ۱۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در فاروج تشییع شد

پیکرهای مطهر ۱۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح شنبه همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری وارد خراسان شمالی و با حضور مردم مؤمن شهرستان فاروج تشییع شد.

گفتنی است، خراسان شمالی امروز میزبان ۱۰ شهید گمنام است که نخست در شهرستان‌های فاروج و شیروان تشییع و سپس بعدازظهر امروز از محل میدان آزادگان تا مسجد انقلاب بجنورد با حضور مردم شهید پرور تشییع و سپس مراسم وداع با این شهدا پس از اقامه نماز مغرب و عشا در همین مسجد برگزار می‌شود.

همچنین فردا یکشنبه شهدای گمنام در شهرشوقان، شهر تیتکانلو، دهکده مقاومت سپاه، دانشگاه بجنورد و پارک دوبرار تدفین می‌شوند.


سه شهید گمنام بر دوش مردم بیرجند تشییع شدند

صبح شنبه همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) پیکر مطهر سه شهید گمنام بر دوش مردم ولایی و متدین شهر بیرجند تشییع شد.

مردم بیرجند بعد از مراسم عزاداری در مدرسه علمیه رضویه بیرجند، تشییع شهدا را آغاز کرده و تا میدان ولایت این مراسم باشکوه را ادامه دادند.

خراسان‌جنوبی میزان پیکر دو شهید ۲۳ ساله و یک شهید ۱۹ ساله است که در عملیات‌های محرم، کربلای ۶ و عملیات رمضان به شهادت رسیدند.

پیکر مطهر یکی از شهدا در سپاه انصارالرضا (ع) و دو شهید دیگر در بوستان روستای چهکند بیرجند به خاک سپرده می‌شوند. هم اکنون ۱۴۶ شهید گمنام در ۵۴ نقطه خراسان جنوبی مدفون هستند.


پیکر پاک و مطهر ۲ شهید گمنام در شیراز به خاک سپرده شد

پیش از ظهر شنبه با حضور گروه‌های مختلف مردمی و مسئولین پیکر پاک ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شیراز تشییع و در پارک شهروند به خاک سپرده شد.

شامگاه پنجشنبه پیکر مطهر ۱۰ شهید گمنام و با نام دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم وارد شیراز شد که پیکر تعدادی از شهدا به شهرستان‌های استان فارس انتقال داده شد.

مراسم وداع با شهدا و یادواره شهدای مدافعین حرم استان فارس نیز شامگاه پنجشنبه در حرم مطهر سیدعلاالدین حسین (ع) برگزار شد و مراسم تشییع نیز صبح جمعه در شیراز برگزار شد.


بازگشت تشرعی و امینیان به وطن / عطر شهادت در سمنان طنین‌انداز شد

هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) بنیان‌گذار مذهب تشیع دو لاله در خون خفته علی‌اکبر تشرعی و حسین امینیان بعد از سه دهه دوری از وطن به خانه بازگشتند تا در کنار هم‌رزمان شهید خود آرام گیرند.

شهید دانش‌آموز «حسین امینیان» متولد ۱۳۴۳ در شاهرود بیست و ششم تیرماه سال ۱۳۶۱ در سن ۱۸ سالگی آسمانی شد که مراسم استقبال از ایشان نیز در شاهرود طی مراسمی انجام می‌شود و در نهایت در گلزار شهدا این شهر با حضور مسئولان بدرقه منزل ابدی خواهد شد

شهید علی‌اکبر تشرعی متولد ۱۳۴۰ در عملیات محرم محل عین خوش در تاریخ ۲۴ آبان ۶۱ به شهادت رسید.

گفتنی این دو شهید همراه دو شهید گمنام در آغوش مردم ولایتمدار استان سمنان تشییع خواهند شد، این شهیدان به همراه ۱۵۰ شهید دیگر به‌تازگی تفحص شده و به وطن بازگشتند.

مراسم استقبال از این شهیدان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان و با حضور استاندار و سایر مسئولان امروز شنبه برگزار شد.


پیکر ۷ شهید گمنام در قم تشییع شد

در سالروز شهادت صادق آل محمد (ص) مراسم تشییع پیکر مطهر ۷ شهید گمنام دوران دفاع مقدس که به تازگی در مناطق عملیاتی کشور تفحص شدند، صبح شنبه از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به سمت میدان جانبازان برگزار شد.

بار دیگر شهر قم رنگ و بوی شهدا گرفت و شهیدان خدایی با حضور خود در شهر کریمه اهل‌بیت (ع) حال و هوای دوران دفاع مقدس را زنده کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مسئولان استان، بسیاری از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین خانواده‌های شهدای مدافع حرم و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید بر پیکر این شهدا نماز خواند و سپس پیکر مطهر شهدای گمنام دفاع مقدس به سمت میدان جانبازان تشییع شد.

تشییع‌کنندگان با فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» جنایات مستکبران علیه ملت ایران را محکوم کردند.


دو کبوتر خونین بال بعد از ۳۶ سال دوری به زادگاه خود بازگشتند

صبح شنبه هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) شهر رشت دوباره عطر بهشت و معنویت به خود گرفت و مردم مؤمن و خداجو و شهیدپرور این شهر میزبان دو کبوتر خونین بال دوران دفاع مقدس بودند که در تفحص‌های جدید شناسایی‌شده و بعد از ۳۶ سال به زادگاه خود بازگشتند.

در این مراسم که از ساعت ۹ صبح امروز در فرماندهی سپاه مرکزی شهر رشت واقع در پل عراق با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان، سرپرست استانداری، فرمانده سپاه قدس و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌های شهدا و مردم رشت آغاز شد و پیکرهای مطهر این دو شهید تازه تفحص شده گیلانی در طول مسیر تا میدان فرهنگ بر دستان عاشقان ایثار و شهادت تشییع شد.

سخنگوی سپاه قدس گیلان در حاشیه مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهید گروهبان سوم وظیفه «محمدحسین نژاد دریاکناری» (لنگرود) و شهید بسیجی «حسین رستمی روشن» (رودسر) به ترتیب با سن ۲۱ ساله و ۲۳ ساله در تاریخ ۶۱/۴/۲۲ و ۶۲/۱۲/۷ در مناطق شلمچه و جزیره مجنون به شهادت رسیدند و پیکر مطهرشان در تفحص‌های تازه انجام‌شده شناسایی و پس از ۳۶ سال به زادگاهشان بازگشته است.

روح‌الله پور اسماعیلی افزود: مراسم وداع با این دو شهید بزرگوار روز شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در دو شهرستان لنگرود و رودسر برگزار می‌شود.

سخنگوی سپاه قدس گیلان با اشاره به زمان تشییع این دو شهید در دو شهرستان لنگرود و رودسر بیان کرد: پیکر مطهر این دو شهید بزرگوار روز یکشنبه از ساعت ۹ صبح در دو شهرستان لنگرود و رودسر تشییع می‌شود.


تشییع ۹ شهید گمنام و مدافع حرم در مازندران

پیکر مطهر هشت شهید گمنام و والامقام دوران دفاع مقدس که به‌تازگی تفحص شدند صبح شنبه هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در شهرهای نوشهر، چالوس، مرزن آباد، عباس‌آباد و سلمان شهر با حضور پرشور مردم عزادار و شهیدپرور استان مازندران تشییع شد. همچنین پیکر شهید ابراهیم عشریه شهید مدافع حرم نیز بر روی دستان مردم شرق مازندران بدرقه شد.

صبح دیروز پیکر مطهر چهار شهید دوران دفاع مقدس در شهرستان نوشهر مورد استقبال مردم شهیدپرور این شهرستان قرار گرفت و مردم چالوس نیز میزبان دو شهید گمنام ۲۴ ساله از عملیات ذبیدات و ۲۰ ساله از عملیات سومار شدند. همچنین مردم شهر سلمان شهر نیز از دو شهید ۱۶ ساله از عملیات رمضان و ۲۰ ساله از عملیات ایذایی والفجر هشت جزیره بواریان به گرمی استقبال کردند.

نوشهری‌ها نیز میزبان چهار شهید گمنام و خوشنام شدند که دو شهید گمنام ۲۳ ساله از عملیات رمضان و ۱۹ ساله از عملیات ابذایی والفجر هشت جزیره بواریان امروز در شهر پول تشییع شد و دو شهید گمنام ۱۸ ساله از عملیات رمضان و ۱۶ ساله از عملیات ایذایی والفجر ۸ جزیره بواریان با حضور پرشور مردم، در شهر کوهستانی کجور تشییع شد.

همچنین شب وداع با دو شهید گمنام شهرستان عباس‌آباد نیز بعد از نماز مغرب و عشاء در امامزاده عبدالوافی کلارآباد برگزار شد و مراسم تشییع این شهدا از ساعت ۱۰ صبح امروز از پل جمشیدآباد به سمت پارک کوثر برگزار شد و در شهرستان چالوس نیز که میزبان پیکر دو شهید گمنام است، تشییع پیکرهای پاک این شهدا از صبح امروز از سپاه تا مصلای شهر چالوس برگزار برای خاک‌سپاری از پایگاه مقاومت امام حسن مجتبی (ع) مرزن آباد تا پادگان شهید ادیبی تشییع شدند.

شهرستان نکا نیز میزان شهید مدافع حرم ابراهیم عشریه است که سه سال قبل به شهادت رسیده بود صبح روز شنبه آئین تشییع این شهید والامقام برپا شد.


سرزمین آفتاب میزبان تشییع لاله گمنام شد / بدرقه کبوتر مسافر دفاع مقدس

عطر دل انگیز زهرایی در فضا پیچیده بود، خبر از آمدن مسافری بود که پس از سال‌ها دعوت عاشقان و دلدادگان همیشه منتظر را پذیرفته بود تا با تشییع پیکرش بار دیگر با آرمان‌های امام شهدا و شهیدان دوران دفاع مقدس تجدید پیمان کنند.

شهر اراک در سالروز شهادت امام صادق (ع)، میزبان لاله‌ای گمنام بود. مرد و زن، کوچک و بزرگ آمده بودند حتی کودکان در آغوش مادران و پدران خود برای بدرقه کبوتر سفر کرده دوران دفاع مقدس آمده بودند و گویی عطر شهادت و ایثار در همه جا استشمام می‌شد.

شهید گمنام آمد و مادران و پدران، خواهران و برادران همه آمده بودند که جای خالی خانواده‌اش را پر کنند و صحنه‌های وصف ناشدنی که با اشک دیده مادران و خانواده شهدا این بدرقه را سخت و در عین حال زیبا می‌کرد.

پیکر مطهر شهید گمنام تا رسیدن به منزل مقصود و دیدار با معبود الهی در خیابان‌های شهر در میان خیل جمعیت و حضور مردم همیشه در صحنه اراک تشییع شد و این آئین پرشور که از میدان شهدا آغاز شده بود به مصلای بیت المقدس اراک ختم شد.

گفتنی است مراسم خاکسپاری پیکر این شهید والامقام، عصر روز دوشنبه ۱۰ تیرماه در شهر جدید امیرکبیر برگزار می‌شود.


تصاویری از تشییع پیکر شهدا در استان‌های مختلف کشور







شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار8تیر 98 ، کدخبر: 4653396، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین