پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۳۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
رئیس جمهور ترکیه از برگزاری نشست سه جانبه با روسیه و ایران درباره سوریه در ماه جولای خبر داد.
شعار سال : به نقل از الحدث، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از برگزاری نشست ترکیه، روسیه و ایران در ماه جولای(تیر-مرداد) خبر داد.

این نشست برای بررسی آخرین تحولات میدانی و سیاسی در سوریه برگزار خواهد شد.

روسیه، ترکیه و ایران کشورهای ضامن آتش بس در سوریه هستند و پیش از این چندین دور مذاکره در سطح سران میان رهبران این سه کشور برگزار شده است.

اردوغان که بعد از بازگشت از نشست گروه 20 با خبرنگاران صحبت می‌کرد، درباره خرید سامانه دفاع موشکی اس 400 از روسیه نیز گفته که آنکارا طی 10 روز آینده این سامانه را از مسکو بدون هیچ مشکلی تحویل میگیرد.

مسکو و آنکارا در سال 2017 میلادی قرارداری برای تحویل چندین سامانه اس-400 به ترکیه به امضا رساندند.

این قرارداد از همان ابتدا با اعتراض آمریکا مواجه شده است. واشنگتن مدعی است که این سامانه‌ها با استانداردهای سازمان پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) سازگار نیست.

علاوه بر این، واشنگتن چندین مرتبه آنکارا را تهدید کرده که اگر از این قرارداد عقب‌نشینی نکند، با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد شد و حتی آمریکا نیروهای هوایی ترکیه را نیز از پرواز با جنگنده‌های «اف-35» محروم خواهد کرد.

با این حال مقامات روسی و ترکیه‌ای اعلام کردند که تحویل اس 400 طبق برنامه انجام خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه صحبت های خود همچنین گفته که هرگز طرح 50 میلیارد دلاری آمریکا در زمینه سازش بین فلسطین و اسرائیل را نخواهد پذیرفت.

این طرح هفته گذشته در نشست اقتصادی منامه مطرح شد. طرحی که از سوی همه گروه های فلسطینی قویا رد شده و از آن به عنوان طرح فروش فلسطین یاد شده است.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10 تیر1398 ، کدخبر:  13980410000044: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
0
0
اردوغان با ترامپ و پوتین همزمان پسرخاله شده خیلی مارمولکه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین