پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کلاس‌های شلوغ و مدارس تخریبی در استان سمنان کابوس این روزهای خانواده‌هاست؛ مشکلی که اگر وعده‌های دولت در بهسازی مدارس رنگ حقیقت به خود بگیرد، در بازه زمانی کوتاهی رفع می‌شود.
شعار سال:کلاس‌های شلوغ و مدارس تخریبی در استان سمنان کابوس این روزهای خانواده‌هاست؛ مشکلی که اگر وعده‌های دولت در بهسازی مدارس رنگ حقیقت به خود بگیرد، در بازه زمانی کوتاهی رفع می‌شود.
کلاس‌های شلوغ، مدارس تخریبی؛ کابوس این روزها
 کمبود فضاهای آموزشی در برخی از نقاط کشور آن‌قدر مشهود است که قدم‌های بزرگ خیران و مشارکت چشمگیر آنان در چرخه ساخت و تجهیز مدارس شاید آن‌گونه که باید به چشم نمی‌آید و کمبودها همچنان هویداست و پاسخگوی نیازها نیست.

شاید اگر در کنار همت والای خیران و خیزش معنوی آنان در امر مقدس مدرسه‌سازی، وعده‌های دولت هم رنگ حقیقت به خود بگیرد، تا حدودی مشکلات این حوزه رفع شود؛ اما نکته قابل اهمیت این است که اگر مشارکت دولت همپای خیران باشد، شاید پرونده مدارس تخریبی برای همیشه بسته و کانکس‌های مستقر در برخی نقاط جمع‌آوری شود.

ورود مسؤولان و کارگزاران نظام در رفع چالش کمبود و تجهیز فضای آموزشی امروز بیش از هر مسأله دیگری مهم است؛ چراکه این انجام وظیفه طبیعی، ورود خیران را در این رسالت مهم سهل‌تر خواهد کرد.
کلاس‌های شلوغ، مدارس تخریبی؛ کابوس این روزها
کلاس‌های شلوغ؛ نیازمند توجه

سمنان جزو استان‌هایی با تراکم جمعیت دانش‌آموزی بالاست؛ این استان دارای 793 فضای آموزشی با پنج هزار کلاس درس به مساحت 653 هزار و 934 مترمربع است؛ اما بیش از 70 درصد مدارس استان نیازمند بهسازی و تجهیز هستند.

در واقع، 36 درصد مدارس استان سمنان تخریبی و 41 درصد مدارس در انتظار مقاوم‌سازی است.

خیران به‌عنوان مؤلفه توسعه و انسان‌سازی همواره سعی کرده‌اند تا با مشارکت در مدرسه‌سازی روشنگر چراغ هدایت در جامعه باشند.

مشارکت حدود 26 هزار خیر در ساخت بیش از 130 هزار کلاس درس از 530 هزار کلاس درس ساخته‌شده در کشور پس از انقلاب نشان می‌دهد نیک‌اندیشان به‌عنوان سکان‌داران انسان‌سازی در این زمینه خوش درخشیده‌اند؛ اما نکته قابل اهمیت، چگونگی مشارکت و تعیین اعتبارات دولتی است؛ امری که برای خیران نیز دارای اهمیت قابل‌توجهی محسوب می‌شود.
کلاس‌های شلوغ، مدارس تخریبی؛ کابوس این روزها
مجلس‌نشینان و انتظار کمی نظارت

مصوب شدن اعتبارات قابل ملاحظه برای ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی نشان از اهمیت این امر دارد و انتظار می‌رود نظارت مجلس‌نشینان نیز در بحث مشارکت و تعهد دولت در مدرسه‌سازی افزایش یابد تا در میدان عمل شاهد همکاری دولتمردان باشیم.

آخرین اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص تکمیل پروژه نیمه‌تمام خیری شاید نوید خوبی در بحث مشارکت دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام باشد.

او با اعلام این خبر که علیرغم مشکلات اقتصادی و چالش‌ها، عدد و ردیف اعتبار مدرسه‌سازی و تعهد دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیری تغییر نمی‌کند، صرفه‌جویی در پاره‌ای از ردیف‌ها را ضروری و تخصیص آن به مدرسه‌سازی را مورد تأکید قرار داد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین اعلام کرده است که امسال نیز پای توافق با خیران برای تکمیل مدارس خواهد ماند و اعتبار تکمیل مدارس خیرساز به سرانجام می‌رسد!

این مسؤول اولین بخش عملیاتی شدن این تعهد و تزریق این اعتبار را که مقرر است در قالب اعتبارات تملک دارایی و نوسازی مدارس به خزانه ابلاغ شود، تا قبل از پایان خردادماه اعلام کرد؛ اما هنوز این وعده عملی نشده است!
کلاس‌های شلوغ، مدارس تخریبی؛ کابوس این روزها
مدارس تخریبی؛ کابوس خانواده‌ها

موضوع قابل اهمیت که امروز به‌عنوان یک چالش مطرح است، افزایش و ضرورت تلاش مسؤولان برای به سرانجام رساندن مدارسی است که در انتظار تعیین تکلیف هستند.

مدارسی که کفه همت خیران در آن از وزن خاصی برخوردار است و باید دولتمردان نیز پای عمل بیایند تا کابوس خانواده‌ها در بحث مدارس تخریبی، دونوبته و ...به پایان برسد.

دولتمردان به‌نوبه خود وظیفه‌ای مهم در امر توجه به مدارس بر عهده دارند؛ مکلف کردن دولت به پرداخت مبلغی معادل مبلغ اهدایی خیران از مواردی بوده که در قانون بودجه پیش‌بینی شده است.

نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس در همایش اخیر خیران مدرسه‌ساز در سمنان صراحتاً حمایت و پرداخت سهمیه محوله دولت در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را خواستار و متذکر شدند: عدم توجه به تعهد سهمیه محوله مدرسه‌سازی از سوی دولت، خیران مدرسه‌ساز را بی‌انگیزه می‌کند و مسؤولان باید ورود جدی‌تری در این عرصه داشته باشند.

نمایندگان استان سمنان با اشاره به اینکه وظیفه مسؤولان نظارت بر تعهد مصوب است، بیان کردند: مجلس نیز نظارت خود را در پرداخت این مقرری بیش از گذشته افزایش خواهد داد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:12تیر1398،کد خبر:13980412000027،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین