پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۵
شهر یاسوج با عنوان پایتخت طبیعت ایران این روزها در محاصره متکدیان قرار گرفته و در واقع سیمای نگین جنوب ایران را زشت کرده‌اند.تکدی گری در دین مبین اسلام جزو کسب‌های منفور بوده و در واقع این پدیده بیشتر از اینکه زاییده فقر مادی باشد ریشه در فقر فرهنگی دارد و البته این مسئله به عنوان یک بیماری اجتماعی با راهکارهای سلبی به طور دائم و اصولی درمان نمی‌شود.

شعار سال: همزمان با آغاز فصل بهار و تابستان و حضور گردشگران در شهر زیبا و خوش آب و هوای یاسوج عده‌ای متکدیان داخلی و خارجی نیز به سمت این شهر حرکت می‌کنند تا تابستان خوبی را پشت سر بگذارند.

تکدی گری در دین مبین اسلام جزو کسب‌های منفور بوده و در واقع این پدیده بیشتر از اینکه زاییده فقر مادی باشد ریشه در فقر فرهنگی دارد و البته این مسئله به عنوان یک بیماری اجتماعی با راهکارهای سلبی به طور دائم و اصولی درمان نمی‌شود.

این روزهای در پایتخت طبیعت ایران متکدیان به شیوه‌های جدید در قالب دعانویسی، خرید نسخه دارو، اسپند دود کردن، تمیز کردن شیشه خودرو، فروش اجباری کالا با مظلوم نمایی و در قالب دستفروشی گدایی می‌کنند.

تکدی‌گری به یک شغل تبدیل شده و این پدیده نامیمون بیشتر به وسیله متکدیان مهاجر در خیابان‌ها زمینه انواع جرم را بوجود اورده است و به ابزار نوین مجهز شده‌اند و یکی از شیوه‌های کاری آنان استفاده از فضای مجازی و ارسال پیامک است.

شهردار یاسوج متکدیان را از عوامل مخل نظم و انضباط عمومی دانست و گفت: اداره اجرائیات شهرداری در راستای حفظ حقوق شهروندی و رعایت حریم‌های اجتماعی متکدیان و دستفروشان به عنوان مصداق بارز سد معبر را جمع آوری می‌کند.

نستهن مقدم افزود: شیوه‌های متکدیان در گدایی تغییر یافته و حتی نوین شده که می‌باید قانون مربوط به دو دهه قبل ساماندهی متکدیان بر اساس واقعیت‌های امروز تغییر یابد.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی ریشه و علل مختلفی دارد و در واقع یک سازمان یا نهاد به تنهایی نمی‌تواند با این پدید و ناهنجاری مقابله کند.

مقدم با تشریح ابعاد تکدی گری تصریح کرد: در شهر یاسوج تکدی گری به شیوه فردی انجام می‌گیرد ولی متکدیان مهاجر همچون کولی‌ها به شکل گروهی و خانوادگی گدایی می‌کنند که مشکلی را بوجود می‌آورند.

مدیر اجرائیات شهرداری یاسوج گفت: ماموران اجرائیات شهرداری طبق قانون و در چهارچوب وظایف خود در یک اقدام ضربتی معابر، میادین و چهار راه‌های شهر را از وجود متکدیان پاکسازی کردند.

فرزاد غلامیان اظهار داشت: پلیس انضباط شهری به تنهایی نمی‌تواند با متکدیان کلاش مقابله کند و برای این کار نیاز به همراهی مردم و همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار12تیر 98، کد خبر: 2045403، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین