پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۲۱۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه نفت، گاز و پتروشیمی با اجرای برجام در درجه اول سرمایه گذاران را جذب می‌کنند،گفت:درکوتاه مدت با برداشتن تحریم‌ها، بازشدن فضای اقتصادی و مهر بازارهای جهانی تا اندازه ای مشکلات حل می شود، اما این نسخه کاملی نیست.

شعار سال : مسعود خوانساری با اعلام این خبر اظهار کرد: برداشتن تحریم و اجرای برجام قدمی بزرگ و رخداد تاریخی در اقتصاد ایران بود اما اینکه فکر کنیم که با برداشتن تحریم‌ها مشکل اقتصاد کشور حل می‌شود، این طور نیست.

وی افزود: مشکلات اقتصادی ما ساختاری و رویکردی است که اگر آنها حل شود و به دنبال حل آنها باشیم، مشکلات اقتصاد کشور نیز حل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: در کوتاه مدت با برداشته شدن تحریم ها، بازشدن فضای اقتصادی و مهر بازارهای جهانی تا اندازه ای مشکلات ما حل می شود اما این نسخه کامل و جامعی نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: بخش‌های نفت، گاز، پتروشیمی در درجه اول سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای حضور در آنها دارد و زود تر رونق می گیرد اما باید اذعان داشت که مشکلات اقتصادی کشور عمیق تر است.

خوانساری با بیان اینکه با اجرای برجام فضای اقتصادی کشور بازتر می‌شود، یادآورشد: دادن یارانه نقدی، چند نرخی بودن ارز، واقعی نبودن قیمت ارز، پرداخت یارانه سوخت، بزرگ بودن و دخالت دولت در اقتصاد، مشکلات ساختاری است که اگر حل نشود مشکلات اقتصادی پا برجا می‌ماند.

*ورود برند‌های خارجی به بازار ایران

وی با اشاره به اینکه امکان هجوم برند های خارجی به بازار ایران با اجرای برجام وجود دارد، تصریح کرد: ورود و هجوم برند‌های مطرح دنیا به بازار ایران هنر نیست، کما اینکه در گذشته نیز این اتفاق افتاد. باید همان برندها را برای تولید و سرمایه گذاری به ایران بیاوریم.

خوانساری در پایان گفت: درصورتی که برند ها به بازار ایران بیایند و سرمایه گذاری کنند علاوه بر اینکه توانسته‌ایم سرمایه ای را به اقتصاد کشور تزریق کنیم، بلکه تکنولوژی و مدیریت جهانی را نیز به کشور می آوریم و اتاق این روند را پیگیری می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسایت تسنیم ، تاریخ انتشار 1 آبان 1394 ، کد مطلب 895584 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین