پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
اندیشکده یوراسیا در تحلیلی نسبت به احتمال واکنش ایران در صورت لغو قرارداد خرید هواپیما از بوئینگ هشدار داد.

شعارسال: اندیشکده «یوراسیا» در مطلبی پیرامون فسخ قرارداد شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا با ایران نوشت: اگر با دخالت کنگره آمریکا جلوی توافق بوئینگ با ایران گرفته شود، احتمالا شاهد واکنش قوی در ایران نسبت به توافق هسته‌ای و در انتقاد از عدم پایبندی آمریکا به برجام خواهیم بود.

یوراسیا نوشت: این امکان وجود دارد که ایران به مقابله به مثل پرداخته و با انتخاب گزینه عدم پایبندی به برجام، پیامی مستحکم را به واشنگتن با عمل متقابل از خود نشان دهد. جان کلام این‌که اگر سیاست مداران ایران هراس آمریکا از موقعیت بهتری در این کشور در تعیین ماهیت انطباق آمریکا با تعهدات بین المللی برخوردار باشند، برجام به هدر خواهد رفت.

یوراسیا نوشت: آمریکا خوشبختانه متوجه خطرهای حول و حوش شکست برجام در صورت محروم شدن ایران از منافع اقتصای برجام است.

هفته گذشته مجلس نمایندگان آمریکا در رای‌گیری شفاهی 7 ژوئیه (17 تیرماه)، متمم‌هایی در لایحه بودجه با هدف متوقف کردن فروش هواپیمای بوئینگ به «ایران ایر» را به تصویب رساند.

شرکت هواپیمایی بوئینگ با هواپیمایی «ایران ایر» در خصوص فروش یا اجاره 109 هواپیمای بوئینگ به این شرکت هواپیمایی در سالهای آینده به توافق رسیده بودند.

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه منع فروش هواپیمای بوئینگ به ایران را با 239 رای موافق مقابل 185 رای مخالف به تصویب رساندند.

با این حال، دولت آمریکا اعلام کرده است، هر لایحه‌ای که توافق هسته‌ای با ایران را تضعیف کند، وتو خواهد کرد.

«پیتر روسکام» حامی لایحه منع فروش بوئینگ به ایران اصرار دارد که این هواپیماهای بوئینگ در صورت فروش به ایران مورد استفاده سپاه پاسداران قرار می‌گیرد.

این نماینده جمهوری‌خواه ایالت «ایلینوی» مدعی است که تحویل این نوع هواپیماها به ایران که همچنان بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان می‌باشد، در واقع به آن‌ها محصولی را ارائه می‌‌کند که می‌توانند برای اهداف نظامی استفاده کنند.

وی مدعی شد که هواپیمای بوئینگ را می‌توان طوری دوباره پیکربندی کرد که قابلیت حمل موشک‌های بالستیک یا «آر پی جی» را داشته باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19تیر1395، کدخبر: 13950419001177: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین