پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۷۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
سریال گاندو در آخرین قسمت خود تصویری از بازداشت یک زن در ریاست جمهوری را پخش کرد. رسانه‌های اصولگرا پس از پخش این قسمت نوشتند منظور سازندگان سریال طاهره قیومی خواهرزاده رئیس جمهور بوده است.
شعار سال:سریال گاندو در آخرین قسمت خود تصویری از بازداشت یک زن در ریاست جمهوری را پخش کرد. رسانه‌های اصولگرا پس از پخش این قسمت نوشتند منظور سازندگان سریال طاهره قیومی خواهرزاده رئیس جمهور بوده است.

ماجرای بازداشت خواهرزاده رئیس جمهور چه بود؟
در آخرین قسمت سریال گاندو تصویری از بازداشت یک زن منتشر شد. وقتی این بخش سریال پخش شد، سایت‌های اصولگرا مدعی شدند تصاویر مربوط به بازداشت خواهرزاده رئیس جمهور بوده که در این سریال آمده است. با توجه به اصرار سازندگان سریال که داستان آن بر اساس واقعیت بوده است، برخی معتقدند این تصاویر کنایه اصولگرایان به بازداشت طاهره قیومی مدیر روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری است.

طاهره قیومی کیست؟

خرداد ۹۳ محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهوری در حکمی به پیشنهاد معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی، «طاهره قیومی» را به عنوان رییس جدید مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس جمهوری منصوب کرد. بعضی رسانه‌ها آن زمان نوشتند طاهره قیومی خواهرزاده رئیس جمهور است.

بعدا رجانیوز و تسنیم در اخباری نوشتند علی‌اصغر پیوندی و طاهره قیومی بستگان رئیس‌جمهور هستند که در دولت یازدهم و دوازدهم مسئولیت گرفته‌اند، اما پس از مدتی خود این افراد وابستگی فامیلی‌شان با رئیس جمهور را تکذیب کردند. البته این خبر هنوز در سایت نسیم آنلاین در دسترس است: «در چهار سال دولت یازدهم نامه‌های بسیاری به دفتر ریاست جمهوری رسیده و اغلب شامل درخواست‌های خرد از جمله کمک مالی و وام مسکن و کمک درمانی و اشتغال و ...  بوده است. این نامه‌ها به مرکز ارتباطات مردمی دفتر ریاست جمهوری که زیر نظر خواهرزاده رئیس‌جمهور بوده، می‌رفته و این مرکز در هفته‌های اخیر بیش از ۱۰۰ اپراتور تلفن را به خدمت گرفته و در واقع بسیج کرده تا با شماره تلفن‌هایی که در نامه‌ها بوده، تماس گرفته و بعد از اطمینان از ارسال نامه توسط آنان، با گرفتن شماره حساب، کمک‌های مالی، از ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان از طرف ریاست جمهوری به حساب آنان واریز می‌شود. روشن است که چنین اقدامی در آستانه انتخابات با چه هدفی انجام می‌شود.»

طاهره قیومی آن زمان از خبرگزاری مهر شکایت کرد «با توجه به این که اینجانب در سابقه بیش از ۱۵ ساله فعالیت رسانه‌ای که تا کنون داشته‌ام با ایمان و توکل به لطف الهی و اتکا به توانایی و شایستگی علمی و تجربی و حرفه‌ای خود، همواره به عنوان یک مدیر حرفه‌ای موفق در زمینه رسانه مورد توجه مسئولین بوده و انتصاب اینجانب در سمت‌هایی که تا کنون داشته‌ام از جمله سمت مدیریت روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری نیز بر این مبنا بوده است. معهذا انتشار مطلب مزبور موجب خدشه دار شدن سوابق حرفه‌ای و تخریب حیثیت حرفه‌ای اینجانب گردیده است.» جالب اینکه طاهره قیومی از رسانه‌ای شکایت کرد که پرویز اسماعیلی مدیرعامل آن که رابطه نزدیکی با قالیباف داشت، به نهاد ریاست جمهوری پیوسته بود.

با این حال از اسفند ۹۵ شایعه بازداشت طاهره قیومی در فضای مجازی منتشر شد. افکار نیوز نیز که یکی از بازو‌های کمکی جریان اصولگراست در گزارشی نوشت «از هفته گذشته خبر‌هایی مبنی بر بازداشت طاهره قیومی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی ریاست جمهوری به دلیل ارتباط با برخی کانال‌های خبری، منتشر شد.» چند روز بعد رسانه‌ها نوشتند طاهره قیومی، رئیس مرکز ارتباطات و تبلیغات دفتر رئیس جمهوری ایران پس از بازداشتی چند روزه آزاد شده است.

اما این پایان ماجرا نبود و قیومی بعد از آزادی مورد توجه اصولگرایان قرار گرفت. ضرغامی معتقد بود بی‌گناهی طاهره قیومی، رئیس سابق مرکز ارتباطات، اطلاع‌رسانی و تبلیغات ریاست‌جمهوری ثابت شده است و از او باید اعاده حیثیت شود. «سرکار خانم طاهره قیومی سابقه روشنی در کشور دارد. او که از دو بیماری سخت نیز رنج می‌برد، پس از طی مراحل مختلف آزاد می‌شود. همه دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی هم به این نتیجه رسیدند که ایشان بیگناه است، ولی هیچ کس حاضر نیست این بی‌گناهی را مکتوب کند که او بتواند به حیات طبیعی و ادامه خدمت خود برگردد. دفتر ریاست جمهوری هم در این زمینه مقصر است و او را در بدترین شرایط تنها گذاشته است.»

ضرغامی نوشته بود که اتهام قیومی ارتباط با رسانه‌های ضد انقلاب بوده و سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در نامه‌ای به ضرغامی، صحت گفته‌های او را تایید کرد و از او حلالیت طلبید. «پس از مطالعه یادداشت قبلی من در مورد ضرورت اصلاح فرایند‌های امنیتی و انتقاد از برخورد غیراصولی با سرکار خانم طاهره قیومی، رئیس مرکز ارتباطات، اطلاع‌رسانی و تبلیغات ریاست جمهوری نامه‌ای خطاب به من مرقوم فرمودند. محتوای این نامه طلب عفو و حلالیت است. از جناب آقای علوی عزیز که شجاعت و جسارت این اقدام تاریخی را داشتند صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.»

بعد از آن رهبر انقلاب نیز از قیومی دلجویی کرد و در پیامی خطاب به قیومی، او را به صبر توصیه کرده بود. قیومی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «آقا جان؛ پیغام پر از مهر شما دقایقی پیش از دفتر حضرتعالی به من حقیر رسید. فرمودید توصیه می‌کنم صبر و تحمل کنید انسان با صبر و تحمل زیان نمی‌بیند. اقا جان سرباز شما صبوری می‌کند ، آن روز نخواهد امد که نامردمی‌ها مرا از مسیر ولایت و حق دور کند.»

با این حال مشخص نیست دلیل اصرار سریال گاندو برای نمایش دوباره این تصاویر چیست؟ بار دیگر خبرگزاری مهر و باشگاه خبرنگاران جوان و ... نیز با ولع تمام این تصاویر را منتشر می کنند. مشخص نیست هذف رسانه‌های اصولگرا از این تصویرسازی‌ها چیست. سناریویی که خودشان رسم می کنند. خودشان تکذیب می‌کنند و خودشان دوباره درباره همان موضوع تکذیب شده فیلم می‌سازند!

سریال گاندو این روزها از شبکه سوم سیما در حال پخش است و تاکنون حاشیه‌های بسیاری داشته است؛ گریم چهره وزیر خارجه مشابه ظریف و سعدی خوانی مامور سیا از حاشیه‌های این سریال در روزهای اخیر بوده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی رویداد24،تاریخ انتشار:16تیر1398،کد خبر:180605،www.rouydad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
با سلام ، یکی از ملاک های انسانیت راستگویی و درست کاری و دفاع از مظلوم و برخورد را با ظالم است و داشتن ادب است ، متاسفانه خانم طاهره قیومی فاقد این صفات است و فریب ظاهر او را نخورید و اگر او می خواهید بشناسید بهتر است ار نیروهای سالم مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور سوال نماید. طاهره قیومی کسی است که به راحتی با زندگی دیگران بازی می کند و هر بلایی که می خواست سر دیگران در می آورد می توانید کاری که با راننده خودش کرد ( جناب آقای حسینی ) سوال نمایید
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
شاید متن فوق (بازداشت خواهر زاده رییس جمهور را ) خود طاهره قیومی نوشته و یا حداقل قبل از انتشار متن طاهره قیومی حتما آن را دیده و بعد منتشر شده ، ولی فرقی نمی کند ، ولی بداند و بدانید که به تعداد کثیری ظللم کرده و تاوان آن را در دنیا و آخرت باید بدهد ، و دست غیب در پی اوست تا طاهره قیومی را به سزای اعمال کثیف و ظالمانه اش برساند، این غیر انسان وحشی پر از تنقاض در رفتار ، گفتار و عملکرد است و با استناد به سخنان خودش باید اعدام شود ، چون نظر اش این بود که اگر تعدادی آمدند گفتند فلانی اینطوری است پس درست است و به طرفی که اتهام زده بودند اجازه دفاع از خود نمی دادو خیلی ها در نهاد می گفتند وی .... داشته است. ملاک این غیر انسان ، این بود یا کسی باید سفارش اش می کرد یا در گروه سیاسی که او بود می بود یا اینکه جذابیت جسمی و زبانی داشت تا سخن او را می شنید و قبول می کرد و اجرا می کرد و به حق و باطل بودن کاری نداشت ، خواهشم این است از این خدانشناس و این غیر انسان(طاهره قیومی) دفاع نگنید که به یک ظالم کمک کرده اید. والله ، به الله و ته الله این غیر انسان( طاهره قیومی ) ظالم و ظالم ظالم است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین