پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مقاومت کشورمان موجب عقب نشینی دشمن شده است.
شعارسال: ششمین جلسه مشترک هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با کمیسون‌های داخلی «دوره پنجم» در ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (۲۰ تیرماه) برگزار شد.

آیت‌الله جنتی در این جلسه گفت: اعضای خبرگان باید عارف به زمان باشند و عنوان خبرگی خود را با قابلیت معرفت و شناسایی از وضع زمان نشان دهند.

وی حاضران در جلسه را خطاب قرار داد و گفت: باید وضعیت حال خود را در نظر بگیریم و نقاط ضعف و قوت، چالش‌ها و مسائل داخلی و خارجی را همواره مرور کنیم.

رئیس مجلس خبرگان تصریح کرد: با همه وجودم از مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم، ایشان مسائل را ازجهات گوناگون تصدی می‌کنند و کاملا مراقب اوضاع هستند و تمام قدرت شان را برای هدایت مسئولان، برخورد با دشمنان خارجی و برخورد با فساد‌های داخلی وهدایت همه نیرو‌ها را بکار می‌گیرند.

آیت الله جنتی ادامه داد: هرچه از عزت و عظمت در مقابل دشمن داریم به برکت راهنمایی و هدایت‌های مقام معظم رهبری است، قبل از ایشان هم که امام راحل بودند؛ مقام معظم رهبری خلف صالح ایشان هستند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و سخنرانی روز ۱۴ خرداد خاطرنشان کرد: یکی از موارد مهم و قابل تاکید ایشان، مقاومت است. ما و اسلام هرچه داریم همه از مقاومت است، برای حفظ و نگهداری ارزش‌ها دشمن خیلی تلاش می‌کند که ما را به زمین بزند نگذارد عدالت و اسلام و توحید رشد کند، از این رو از اول تاریخ دنیا تاکنون مبارزه خق و باطل بوده است و تازگی هم ندارد.

آیت الله جنتی ادامه داد: امروز هم که با مسئله دشمنی‌های دیوانه وار آمریکا و کشور‌هایی که خیلی کمتر از آمریکا نیستند ولی آمریکا دشمنی خود را بیشتر نمایان می‌کند.

وی تصریح کرد: پیروزی‌های بسیار خوبی تاکنون داشته ایم و دشمن هم از این پیروزی‌ها ناخرسند است. همان پیروزی‌هایی که سیاست‌های دشمن را در عراق، سوریه و در یمن خنثی کرد و در این کشور آن‌ها را به شکست وا می‌دارد.

دبیر شورای نگهبان گفت: همه این پیروزی‌ها به خاطر مقاومت است، یعنی بالاخره این راه هموار نیست و باید باهمت راه را درپیش گرفت و این مقاومت‌ها همه جاخود رانشان داده و هزینه هایش راهم تقبل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت ملت را چهل سال سرپا نگه داشته است، گفت: سیاستمداران دنیا باور نمی‌کردند که این نظام چهل سال سر پا بماند با وجود اینکه مشکلات مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تراشیدند و هرکاری که توانستند کردند و در عین حال این نظام با توکل به خدا و پشتیبانی مردم عزیزمان سر پا ماند.

رئیس مجلس خبرگان تصریح کرد: همین اواخر که این مقام‌های آمریکایی خیال می‌کردند مردم چهل سالگی انقلاب را جشن نخواهند گرفت، با کوری چشمش جشن گرفته شد و مردم با همت خودشان بیش از همه سال‌ها در راهپیمایی شرکت کردند و حضور خود در صحنه را به رخ آن‌ها کشیدند.

آیت الله جنتی تصریح کرد: گرانی، تورم، فساد‌های اداری، فساد‌های مالی و انواع فساد وجود دارد، ولی با این حال مردم تحمل می‌کنند و حضورشان را در صحنه نشان می‌دهند و واقعا کمترین کاری که می‌توانیم بکنیم دعای شبانه روزی برای مردم در نماز شب و زمان‌های مختلف است و هر خدمتی از دستمان برمی آید باید کوتاهی نکنیم.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه مردم سختی‌ها را تحمل می‌کند و اطاعتشان و علاقه شان به مقام معظم رهبری نشان می‌دهند و این مقاومت‌ها سبب شده که ما قدرتی دشمن شکن پیدا کنیم گفت: این بحث شوخی ندارد و باید در تاریخ حفظ شود که نخست وزیر ژاپن اینجا می‌آید و مقام معظم رهبری می‌گویند او ارزش انتقال پیام را ندارد. این کم حرفی نبود که ایشان زدند و همه فهمیدند که ایشان از موضع قدرت برخورد و دشمن را تحقیر می‌کند.

آیت‌الله جنتی ضمن بیان اینکه این قدرت را خدا در اثر مقاومت به ما داده است گفت: خدا به سپاه پاسداران انقلابی مقاوم خیر دهد که همیشه مایه افتخار ما بوده و این بار هم بر افتخارات ما افزود و آن پهپاد را سرنگون مرد و سیلی محکمی به گوش ترامپ زد و خیلی بدضان آمد و به هنین خاطر باید از سپاه تشکر کرد.

وی با بیان اینکه تحریم رهبری را شروع کردند، گفت: من نمی‌فهمم که چرا دنبال هرج و مرج در دنیاست و در خود دنیا هم صدای مردم از حرف‌های ترامپ درآمده و می‌گویند ترامپ مثل ببری است که فریاد می‌زند، ولی مثل گربه‌ای است که می‌ترسد.

آیت الله جنتی ادامه داد: خود مردم آمریکا هم کم کم متوجه می‌شوند که چه کلاهی سرشان رفته که به ترامپ رای داده اند. او با اعمال تحریم‌ها می‌خواهد جای پای خود را سفت کند. او رهبر معظم انقلاب راتحریم کرد. بعد از آن هم نامه‌ای نوشته که من دستور می‌دهم هرکسی در ایران نقشی مالی دارد، تحریم کرده و اموال خود و کسانی که با‌ ایشان ارتباط دارند، را مسدود می‌کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حالا فکر می‌کند با این تحریم‌ها، شکستی بر ما غالب می‌شود؟ حالا مگر مقام معظم رهبری چقدر سرمایه دارند و یا در کجا سرمایه دارند که شما بخواهید آن‌ها رامصادره کرده و دارایی‌هایشان را مسدود کنید؟

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: به هرحال قدرت ما به اینجا کشیده است و باید از خداوند و همچنین از مردم عزیزمان بخاطر این قدرت تشکر کنیم.

وی با اشاره به انجام فرمایش رهبر معظم انقلاب افزود: ماباید مسئله بیانیه گام دوم را بصورت گفتمان مطرح کنیم و نباید بگذاریم کهنه شود. این گفتمانی است که باید سرزبان همه مردم باشد. این خبرگان و دیگران هستند که باید این بحث رامطرح کنند و پیگیری کنند. رهبری در موارد دیگر هم راهنمایی‌های مناسبی کرده اند.

آیت الله جنتی گفت: ما به قرآن و نهج البلاغه که مایه عزت و سعادت دنیای مان است باید بیشتر توجه کنیم، با کم توجهی به این کتب، نمی‌توان انتظار داشت به بیانات رهبری کم توجهی نشود. رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم می‌فرمایند، اقتصاد نقظه کلیدی است. در این راستا به تولید انبوه و کیفیت محور اشاره کرده و می‌فرمایند عملکرد‌های ضعیف اقتصاد کشور را دچار مشکل کرده است. مابایدببینیم از کجا ضربه می‌خوریم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ایشان در این بیانیه به تصدی گری دولت اشاره کرده اند، چرا بیشتر بخش اقتصاد باید در دست دولت باشد، چرا بخش خصوصی فعال نمی‌شود و مردم را در این امور بکار نمی‌گیریم. این خلاف قانون اساسی و عقل و سیاست است.

آیت الله جنتی با بیان اینکه تنها راه حل مشکلات دولت، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است؛ گفت: اینهم یکی از توصیه‌های ایشان است. قطع امید از دشمن مهم است. نمی‌دانم چرا برخی نمی‌توانند باور کنند که این‌ها دشمن هستند. دشمن کسی است که با قداره و سلاح قلب ما راهدف گرفته است و سایه ما را با تیر می‌زند.

وی تصریح کرد: خب حال دشمنان ماهم معلوم هستند و هیچ گاه نمی‌توان از دشمنان انتظار دوستی داشت، این اگر یک قدم هم جلو بیاید می‌خواهد مشکلات خود راحل کند و می‌خواهد از راهی که بیرونش کردیم به مملکت برگردد و قدرت را مانند زمان شاه به دست بگیرد. نمی‌توان از دشمن توقع دوستی داشت.

وی ادامه: دشمن قلب ما را هدف گرفته و سایه ما را با تیر می‌زند. از این دشمن انتظار دوستی نمی‌توان داشت و اگر دشمن قدمی هم جلو بیاید تنها به دنبال منافع خود است. با دشمن باید دشمنی کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای برون رفت از این وضعیت استفاده از نیرو‌های جوان نکته‌ای کلیدی و سازنده است. نیرو‌های جوانی که تخصص و اطلاعات دارند و آماده به کار و وقت گذار برای مردم هستند. باید این جوانان را به تدریج به کار گرفت.

آیت الله جنتی تصریح کرد: عدالت و برون رفت از فساد اخلاقی، اداری و اقتصادی از اهداف ماست و وضعیت موجود با آتش به اختیار و جوان گرایی درست می‌شود.

وی با بیان اینکه باید جوان‌های با ایمان، جهادگر و پاک دست را به کار گرفت، تصریح کرد: همچنین باید اهداف رهبری را حفظ کنیم و بیاینه گام دوم انقلاب را به صورت گفتمان تبلیغ کنیم تا بر سر زبان‌ها بیوفتد، در میان حوزه‌های علمیه و طلاب نیز باید این وضعیت درست شود و این گفتمان جا بیوفتد.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: باید دید مقام معظم رهبری چه می‌خواهند، نبض مملکت دست ایشان است و ایشان می‌خواهند که با فساد مبارزه کنیم. این مسئله نیز باید مردمی شود و مردم مطالبه گر آن باشند.

وی ادامه داد: آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه شصت تا از قضات متخلف و دارای مشکل را برکنار کردند. دستگاهی که می‌خواهد اجرای عدالت کند باید عادل باشد. هرجا که قرار است با فساد برخورد شود باید اول با مفسد برخورد شود.

رئیس مجلس خبرگان اظهار داشت:در مسئله برجام از اروپایی‌های منافق انتظاری نیست و آن‌ها سابقه این کار را دارند که یکی از ارکان آن‌ها انگلستان است. البته که همه آن‌ها همین‌طور هستند و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند. مثلا نفت کش ما را توقیف می‌کنند، اما ما باید کار خودمان را انجام بدهیم و این امید به آینده است تا مشکلات حل شود.

وی در پایان تصریح کرد: امید به آینده با امید به خدا و بندگان خدا حاصل می‌شود. همین مردمی که در حال مقاومت کردن هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 20 تیر 1398 ، کدخبر: 6997198 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین