پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۱۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: جوانان بهترین سرمایه و عاملی برای ارتباط گیری موثر و کارآمد به منظور معرفی کشور،ایجاد ارتباط و نشردهنده فرهنگ غنی کشور خود هستند.

شعار سال: محمد رضا رستمی در حاشیه اجلاس جوانان روسیه با برشمردن دلایل و ظرفیت‌هایی که حضور در این اجلاس‌ها نصیب ایران و حوزه جوانان می‌کند، گفت: حضور در عرصه‌های بین‌المللی می‌تواند به دیپلماسی عمومی و انتقال تجربه بینجامد و در نهایت صلح و امنیت را اشاعه دهد. اجلاس جهانی جوانان در روسیه بستر مناسبی برای انتقال تجربه‌ها و تحکیم مناسبات است.

وی با ذکر پیشینه این ارتباط و معرفی اجلاس جوانان روسیه گفت: بعد از اینکه اولین اجلاس جوانان خزر سال 93 در روسیه و دومین اجلاس جوانان خزر در سال 94 در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد بخصوص بعد از به فرجام رسیدن برجام ما ارتباطات بهتری با سازمان جوانان روسیه و رئیس آژانس فدرال جوانان روسیه- پاسپلوف- برقرار کردیم. این آژانس یک سازمان بسیار قوی بنا بر تحلیل کارشناسان در آسیا و قابل رقابت با دیگر سازمان‌های جوانان جهان است.

رستمی اضافه کرد: آژانس فدرال جوانان روسیه به علت استفاده از نیروهای جوان، متخصص و نخبه در بخش‌های مختلف و جذب استعدادها، اندیشه‌ها و توانمندی‌های جوان کشور روسیه به مرور سازمانی موثر و قوی در گسترش اهداف دیپلماسیعمومیکشور روسیه شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین برنامه این سازمان تقویت سیاست درست در میان جوانان است گفت: این تمرین مطابق با سیاست نظام جهانی است البته حضور سیاستیجوانان همچنین این اجلاس هیچ ارتباطی به سیاست داخلی ندارد و بخشی از سیاست و دیپلماسی عمومی جوانان است.

رستمی افزود: دعوت روسیه از ایران برآمده از ارتباط خوبیست که روسیه با جمهوری اسلامی ایران دارد. این اجلاس در سه ماه تابستان با حضور 50 هزار نفر از جوانان کشورهای مختلف برگزار می‌شود و هر هفته یک موضوع را در دستور کار قرار دارد. به عنوان نمونه هفته آتی به فناوری اطلاعات جوانان می‌پردازد.

وی با اشاره به تفاهم نامه امضا شده بین طرف ایرانی و روسی در حاشیه اجلاس جوانان روسیه گفت: یکی از کارهای مهم هفته پیش امضای این تفاهمنامه بود که می تواند مقدمه‌ای بر گسترش ارتباطات دو سویه، منظم، مداوم و در چارچوب‌های مشخص بین دو کشور باشد.

رستمی با بیان اینکه این تفاهمنامه در جمع بیش از 1200 نفر از جوانان برگزیده و نمایندگان دیگر کشورها امضا شد،اظهارکرد: در حاشیه همین برنامه کلیپی درباره جاذبه های گردشگری، ارزشهای فرهنگی و اجتماعی ایران پخش شد و آقای پاسپلوف پس از دیدن آن برای سفر به ایران ابراز علاقه‌مندی کرد و از او دعوت کردم که به همراه جمعیاز منتخبانجوانان کشور خود به ایران سفر کند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،‌ هیات ایرانی چند روز در اجلاس جوانان روسیه حضور داشت و معاون ساماندهی امور جوانان یکیاز سخنرانان اصلی بود.

رستمی در این اجلاس ضمن تاکید بر نقش محوری ایران و روسیه در منطقه چه در مباحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی و چه در رابطه با آینده مدیران جوان دنیا، گفت: باید به چنین اجلاس‌ها و گردهمایی‌هایی بیشتر توجه شود زیرا بسترهایی را ایجاد می‌کند تا جوانان نخبه -که در آینده‌ای نه چندان دور مدیران جوان خود هستند- بهتر بتوانند ارتباط برقرار و گفت و گو را تمرین کنند. آنان با شرکت در چنین نشست‌هایی در اشاعه و ترویج گفتمان صلح توانمند می‌شوند تا درآینده‌ای نه چندان دور جهان شاهد مدیران و دست اندرکارانی باشد که انتقال‌دهنده دوستی‌ها و محبت‌ها باشند و نه منتشرکننده افسار گسیخته خشونت‌ها در جهان.

وی با تاکید بر پیشینه 500 ساله روابط ایران و روسیه به معرفی بخش‌های مختلف حوزه جوانان ایران پرداخت و اظهارکرد: تلاش می‌کنیم با کشورهایی که با آن‌ها مناسبات دیرینه‌ای داریم ارتباط بهتری برقرار و بتوانیم از ظرفیت بین المللی جوانان استفاده کنیم همچنین اقدامات موثری را در جهت انتقال تجربه و مطرح کردن برند ایران انجام دهیم.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 20 تیر 1395، کد مطلب: 95040111030:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین