پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۲۰۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
بانک سپه نیز که به عنوان قدیمی‌ترین بانک کشور یاد می‌شود، از نه ماهه سال ۱۳۹۴ هیچ صورت مالی قابل دسترسی منتشر نکرده است.

شعار سال: در حالی حسن روحانی اوایل تیرماه لایحه شفافیت نهادهای دولتی و عمومی را به مجلس ارائه داد که بررسی آخرین وضعیت صورت مالی بانک‌های دولتی نشان می‌دهد پنج بانک دولتی، ملی، کشاورزی، سپه، صنعت و معدن و بانک توسعه صادرات عملا از شفافیت مالی فراری هستند، به‌طوریکه مطابق بررسی‌ بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک کشور از سال ۹۳ صورت مالی خود را منتشر نکرده است.

بانک کشاورزی دیگر بانک مهم دولتی است که در وب‌سایت خود مطالبی پراکنده با عنوان صورت مالی نه ماهه سال ۹۷ منتشر کرده که فاقد اطلاعات ضروری برای قضاوت در مورد وضعیت عملکرد این بانک است.

همچنین صورت مالی دو بانک دیگر دولتی یعنی بانک صنعت و معدن و بانک توسعه صادرات نیز مربوط به سال ۱۳۹۶ است که با گذشت چهار ماه از سال جدید، ابهامات زیادی در وضعیت عملکردی این بانک ها مطرح می‌شود.

قابل ذکر است انتشار منظم صورت مالی بانک های دولتی از این منظر مهم است که فقط دو بانک ملی و سپه در بیش از ۱۵۰ شرکت سهام‌دار هستند که همین امر شائبه‌های زیادی درباره عملکرد تسهیلات‌دهی، دریافت ارز دولتی و ... را به بانک های دولتی وارد می‌کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 22 تیر 98، کد مطلب: 2122200: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین