پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۶۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸
عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: سد مسیر داد و ستد دست‌فروشان نیازمند ایجاد شغل جایگزین یا مکان‌های تجاری است.او با بیان اینکه نه تنها فرصت‌های اشتغال پایدار برای بسیاری از افراد جامعه ایجاد نشده است بلکه برخی از فرصت‌های کاری نیز کمرنگ شده است، تصریح کرد: دولت بغاید با برنامه‌ریزی عقلایی، فرصت‌های اشتغال پایدار را همسو با استعداد‌های افراد مختلف مهیا کند، زیرا جمع‌آوری ضربتی دست‌فروشان بدون ایجاد شغل جایگزین، آسیب های اجتماعی را در کشور افزایش می‌دهد.

شعار سال: حبیب الله نیکزادى پناه درباره وضعیت دست‌فروشان، به خانه ملت گفت: دولت، قبل از جمع آوری دست‌فروشان مکان‌های برای امرار معاش دست‌فروشان در نظر بگیرد، زیرا دست‌فروشان تنها برای تامین اقتصاد خانواده‌شان و نبود فرصت‌های شغلی در خیابان‌ها و گرما و سرما دست‌فروشی می‌کنند.

او با بیان اینکه نه تنها فرصت‌های اشتغال پایدار برای بسیاری از افراد جامعه ایجاد نشده است بلکه برخی از فرصت‌های کاری نیز کمرنگ شده است، تصریح کرد: دولت بغاید با برنامه‌ریزی عقلایی، فرصت‌های اشتغال پایدار را همسو با استعداد‌های افراد مختلف مهیا کند، زیرا جمع‌آوری ضربتی دست‌فروشان بدون ایجاد شغل جایگزین، آسیب های اجتماعی را در کشور افزایش می‌دهد.

نماینده مردم بم در مجلس ادامه داد: با توجه به تحریم‌های اقتصادی و نرخ بالای بیکاری بدیهی است که دهک‌های کم درآمد جامعه با مشکلات اساسی اقتصادی برای تامین معیشت خانوار رو‌به‌رو می‌شوند و این در حالی است که زمانی که دولت توان مناسبی برای ایجاد شغل پایدار و ایجاد درآمد جانبی مناسب ندارد، نمی‌توان انتظار داشت دست‌فروشی ریشه‌کن شود.

به گفته او یکی از بهترین راهکارها این است که مکان‌های خاصی برای داد و ستد دستفروشان در نظر گرفته شود و این در حالی است که با توجه به اینکه دست‌فروشان به طور معمول، محصولات را ارزان‌تر از دیگر کالا در مکان‌های تجاری به فروش می‌رسانند، می‌توان با نظارت کیفی و کمی بازاری برای دست‌فروشان ایجاد کرد تا علاوه بر رضایتمندی تولید کننده، مصرف کننده نیز از شرایط بازار راضی نگه داشته شود.

نیکزادی‌پناه ادامه داد: نمی‌توان گفت، پدیده دست‌فروشی با رعایت حقوق شهروندی هم‌خوانی دارد، اما از سوی دیگر باید خودمان را جای فردی بگذاریم که به غیر از دستفروشی، چاره‌ای برای تامین اقتصاد معیشتی خانواده‌اش ندارد.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس یادآورشد: سد مسیر داد و ستد دست‌فروشان نیازمند ایجاد شغل جایگزین یا مکان‌های تجاری است، زیرا نمی‌توان بدون ایجاد شغل جایگزین برای دست‌فروشان منبع درآمدی آنها را به صفر رساند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار 23 تیر 98، کد خبر: 785321، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۵
0
0
کاش جای برای سامان دهی این دستفروها در نظر بگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین