پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
محققان روش نوآورانه ای برای حمایت از رشد بافت استخوانی با استفاده از پوسته تخم مرغ پیدا کرده اند.

شعارسال: پس از استفاده از تخم مرغ ، پوسته ها را معمولا در سطل زباله می اندازیم. این پوسته هایی که اغلب دور انداخته می شوند حاوی کربنات کلسیم- ماده ای است که برای حفظ سلامت استخوان بسیار مهم است- هستند.

پوست تخم مرغ به عنوان یک مکمل طبیعی کلسیم برای استخوان بسیار مفید است.

البته مصرف پوست تخم مرغ با خطراتی همراه است. تخم مرغ گاهی می توانند با نوعی باکتری آلوده شود، که در صورت مصرف می تواند باعث بروز مشکلاتی در بدن شود.

محققان در یک فرآیند خلاقانه مخلوط هیدروژل را به پوست تخم مرغ اضافه کردند. با این حرکت آنها یک فرم جدیدی را ایجاد کردند که در آن استخوان جدید از سلول های استخوانی تشکیل می شود.

از آنجا که پوسته تخم مرغ از کلسیم تشکیل شده است، باعث می شود تا سلول های استخوانی هر دو به بافت استخوانی تبدیل شوند. . همچنین می توانند از این محصول در زمینه پیوند استخوان، که نوعی عمل جراحی است که متخصصان استخوان جدید را در محل استخوان آسیب دیده پیوند می دهند، استفاده کنند.

در مورد انسان ها، متخصصین مراقبت های بهداشتی، سلول های استخوانی را از افرادی که نیاز به این پیوند دارند، جمع آوری می کنند تا اطمینان حاصل شود که بدن بافت جدید را رد نمی کند.

این اولین مطالعه است که در آن از ذرات پوسته تخم مرغ در یک ماتریس هیدروژل برای تعمیر استخوان استفاده می شود.

محققان خاطر نشان می کنند که می توانند این نظریه را برای رشد سایر انواع بافت، از جمله غضروف، دندان ها و تاندون ها، اعمال کنند.

استفاده از پوسته تخم مرغ برای رشد بافت برای پیوند علاوه بر زندگی پایدارتر، می تواند به کاهش زباله نیز کمک کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 23تیر1398 ، کدخبر: 133215: www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین