پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۲
یک روزنامه سوئیسی به مناسبت روی کار آمدن "ترزا می" به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس به بررسی مهمترین چالش‌های پیش روی این مستاجر جدید داونینگ استریت پرداخت.

شعار سال: روزنامه سوئیسی "نویه زوریخه سایتونگ" در گزارشی به بررسی پنج چالش مهم پیش روی "ترزا می"، نخست وزیر جدید انگلیس پرداخته و نوشت: جانشین "دیوید کامرون" خیلی سریع تر از آنچه انتظار می رفت قدم به داونینگ استریت (مقر دولت انگلیس) گذاشت.

علاوه بر ناامنی ها به دنبال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شمار زیادی از تکالیف سخت و دشوار دیگری در انتظار "ترزا می" است.

همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این کشور را دچار انشقاق کرده است. در هر صورت حدود نیمی از شهروندان انگلیسی و بعضی بخش های این کشور آشکارا خواستار باقی ماندن کشورشان در اتحادیه اروپا بودند.اسکاتلند هم می تواند در چنین شرایطی یک رویکرد جدید برای جدایی از انگلیس را در پیش گیرد.

نخست وزیر جدید انگلیس باید در این شرایط متشنج به عنوان یک مجری خود را نشان داده چرا که این چالش ها انسجام این سرزمین را می تواند به خطر بیاندازد.

جدایی بی سابقه در حزب محافظه کار انگلیس

نویسنده در ادامه انشقاق و جدایی حزب محافظه کار انگلیس را به عنوان یکی دیگر از چالش های پیش روی نخست وزیر جدید انگلیس دانسته و نوشت: به ندرت حزب محافظه کار حاکم تا قبل از برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا تا این حد دچار انشقاق و جدایی شده بود. یکی از اولویت های "ترزا می" باید این باشد که این شکاف ها را دوباره پر کند. پیش شرط ها برای این منظور به نظر بد نیست. نخست وزیر جدید انگلیس البته به جبهه موافقان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا تعلق داشت اما در طول مبارزات انتخاباتی خیلی خود را در معرض دید و انتقادها قرار نداد. بعد از همه پرسی نیز وی هیچ گونه تردیدی برای اجرای نتیجه همه پرسی خروج به عنوان نخست وزیر این کشور ابراز نکرد.

مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

"ترزا می" این مسئله را روشن ساخته است که در ارائه درخواست رسمی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا عجله‌ای ندارد، اگر چه در این راستا تحت فشار قرار دارد. شاید برای این منظور تا اوایل سال 2017 نیاز به انتظار باشد. به این ترتیب از آنجایی که مذاکرات خروج اولیه از قرار معلوم به شدت پیچیده خواهد بود وی به دنبال به دست آوردن زمان برای این منظور است. آینده اقتصادی انگلیس بسیار بسیار به خروجی این مذاکرات وابسته است. به این ترتیب مهارت مذاکرات نخست وزیر جدید انگلیس در چنین شرایطی در معرض سخت ترین آزمون قرار می گیرد.

مهاجرت و مسئله آزادی تردد

سخت ترین بخش تنظیم روابط با اتحادیه اروپا در حال حاضر در مسئله مهاجرت و تردد آزادانه افراد قرار دارد. اتحادیه اروپا حاضر نیست مانند هر کشور سوم دیگری دسترسی به بازار واحد را برای انگلیس تضمین کند بدون اینکه لندن به مسئله آزدی تردد اشخاص در اتحادیه اروپا پایبند باشد.

مسئله مهاجرت های روز افزون هم یکی از بانفوذترین و موثرترین موضوعاتی بود که مخالفان اتحادیه اروپا در همه پرسی خروج توانستند از آن به نفع خود استفاده کنند. "ترزا می" که به عنوان وزیر کشور انگلیس مقررات مهاجرت را برای شهروندان غیر اروپایی تشدید کرد محدودیت مهاجران را به عنوان ماموریت آشکار بعد از همه پرسی خروج انگلیس می داند. اما اینکه وی چگونه می خواهد تضاد منافع شدید بین دسترسی به بازار داخلی اروپا و محدودیت مهاجرت را حل کند هنوز کاملا نامشخص است.

رکود و مشکلات اقتصادی

یکی از عواقب کوتاه مدت تصمیم انگلیسی ها برای خروج از اتحادیه اروپا می تواند وارد شدن انگلیس به یک رکود باشد. ترزا می اعلام کرده است که سیاست های ریاضتی وزیر دارایی فعلی انگلیس را ادامه نداده بلکه اقدامات متقابل را دنبال خواهد کرد. در ضمن وی می خواهد بیشتر در مسائل اقتصادی دخالت کند. با این همه درباره سیاست اقتصادی نخست وزیر جدید انگلیس همچنان بسیاری مسائل باز است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 24 تیر 95 ، کد مطلب: 1129509: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین