پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۴۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۱
عابدی گفت: تجویز گیاهان دارویی در عطاری‌ها به صورت خودسرانه و بدون داشتن علم پزشکی، دخالت در کار درمان است.

شعارسال: حیدر عابدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، درباره طب سنتی گفت: طب سنتی کاملا با گیاهان تجویز شده در عطاری‌ها تفاوت دارد. طب سنتی مبتنی بر علم و دانش پزشکی است که با موضوع درمان گیاهی بیماران کاملا مجزا است.

عابدی افزود: پزشکان عمومی پس از فارغ‌التحصیلی با گذراندن دوره‌های آموزشی می‌توانند با اخذ پروانه به تجویز دارو‌های گیاهی اقدام کنند. آنها می‌توانند، علم امروز را با طب سنتی ترکیب کنند که نتیجه آن تجویز نسخه‌های گیاهی به بیماران است.

وی ادامه داد: افرادی که در عطاری‌ها به صورت خودسرانه و بدون داشتن علم پزشکی اقدام به تجویز گیاهان دارویی می‌کنند، تخلف کرده و این کار آنها دخالت در کار درمان است که البته در برخی موارد باعث آسیب جدی به بیمار می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره قدمت و پیشینه طب سنتی در ایران گفت: از دیرباز در ایران سابقه درخشان پزشکی و درمان وجود داشته است و دانشمندان سرشناسی مانند ابن سینا، رازی و جرجانی در این علم ظهور کردند که آثار آنها مورد تدریس و تحقیق بزرگ‌ترین مراکز علمی جهان بوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 30تیر1398 ، کدخبر: 700827: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
عطاری هایی هم هستند که با آگاهی این کار رو انجام میدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین