پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گوید ما قصد داشتیم سرمایه گذاری خارجی در ایران را به ۲۵۰ میلیون دلار برسانیم اما کشور های دیگر مبلغ زیر یک میلیارد دلار را قبول نمی کنند، در صورت صلاح دید مجلس و دولت این تامین مالی صورت می‌گیرد.

شعارسال: محمد فطانت روز (چهارشنبه) در مراسم افتتاح سایت عربی سنا در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جمع خبرنگاران گفت: ما قصد داشتیم سرمایه گذاری خارجی در ایران را به ۲۵۰ میلیون دلار برسانیم، اما سرمایه گذاران خارجی مبلغ زیر یک میلیارد دلار را قبول ندارند و میگویند اگر قرار است سرمایه گذاری انجام شود باید در حجم بالاتر از یک میلیارد دلار انجام شود.

وی ادامه داد: برای سرمایه گذاری خارجی برنامه ریزی زیادی کرده‌ایم این سرمایه گذاری بستگی به این دارد که چقدر محصولات جدید را تا اخر سال عرضه کنیم. یکی از محدودیت ها خصوصا در بخش صکوک این است که ما به اندازه کافی عرضه نداریم که بتواند جوابگوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد. سرمایه گذاران خارجی از طریق کارگزاران علاقه مندی خود را به سرمایه گذاری در ایران نشان داده اند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در کشور های اروپایی وضعیت به سمتی رفته که نرخ سود سپرده ها منفی شده است در نتیجه آنها به دنبال این هستند که بازار های جدیدی را برای سرمایه گذاری پیدا کنند بازار ما به دلیل ثبات نسبی نرخ ارز یکی از هدف های سرمایه گذاران است اما این، نیاز به افزایش حجم بازار دارد.

فطانت افزود: فاز دیگر سرمایه گذاری خارجی عرضه صکوک دولتی در خارج از کشور است که احتمال دارد با موانع قانونی مواجه شویم چون برای عرضه شدن صکوک دولتی به ارز صراحت قانونی نداریم.

وی تصریح کرد: در صورتی که مجلس و دولت تشخیص دهند که تامین مالی از بازار های بین المللی با توجه به سیاست های پولی و مالی مناسب است این کار را خواهیم کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار توضیح داد: البته باید اوراق به ارز باشد و امیدوارم که موانع این موضوع برطرف شود. سیاست گذار این موضوع ما نیستیم پس نمی توانیم در موردش قولی دهیم ولی کاری که بازار سرمایه باید انجام دهد کامل شده است.

در این مراسم با حضور محمد فطانت از سایت عربی سنا رونمایی شد و از امروز مخاطبان می توانند از این پایگاه خبری استفاده کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 23تیر1395، کدخبر: 122558: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین