پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۱۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، عملیات مرصاد را برگی زرین در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، به برکت ولایتمداری و پشتیبانی مقام معظم رهبری از رزمندگان اسلام است.

شعارسال: امیر سرتیپ «یوسف علی قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، ضمن گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد گفت: این عملیات جزو آخرین عملیات‌های کلاسیک بوده و آخرین عملیات رزمی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس به شمار می‌رود.

وی عملیات مرصاد را از چند جهت حائر اهمیت دانست و افزود: از یک جهت، عملیات مرصاد آخرین عملیات بود و برگی زرین بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی افزود؛ طراحی عملیات علیه کسانی صورت گرفت که خود را مدافع خلق و پشتیبان مردم می‌نامیدند؛ آنها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به قیام مسلحانه علیه نظام و حکومت جمهوری اسلامی اقدام کردند و پس از آن به کشوری پناهنده شدند که سرکرده آن صدام ملعون هزاران نفر از زنان، کودکان و غیرنظامیان کشور را به خاک و خون کشید.

قربانی در ادامه به دیگر جهات اهمیت عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: این عملیات با پشتیبانی مردم به ویژه مردم شریف کرمانشاه صورت گرفت؛ رژیم بعث عراق شش روز پس از قطعنامه 598، چندین بار این آتش بس را نقض کرد و این بار که جمهوری اسلامی این قرارداد را پذیرفت، نقض قرار داد کرد و می خواست از جنوب و جنوب غرب به کشور و شهرهای آبادان و خرمشهر دست‌اندازی کند که با سد آهنین رزمندگان اسلام روبرو و مایوس شد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان امروز باید منافقان کور دل را بشناسند، ادامه داد: مایوس شدن رژیم بعث از مرزهای جنوبی کشور باعث شد که آنها این بار از سمت غرب به مرزهای کشور حمله کنند؛ منافقین در این عملیات با زبان فارسی صحبت می‌کردند و توسط آمریکا و رژیم بعث عراق حمایت و تجهیز شده بودند؛ کسانی که می‌گفتند مدافع خلق هستیم؛ آنها مصداق «ان ربک لبالمرصاد» هستند.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد «علی صیاد شیرازی» به عنوان فرمانده عملیات مرصادگفت: با فرماندهی این عملیات 2هزار نفر از منافقان به هلاکت رسیدند و هوانیروز با تیم‌های آتش و 56 بالگرد، با هدف قرار دادن مهمات منافقان، اولین ضربه و شکست را به آنها وارد کرد.

قربانی با بیان اینکه در عملیات غرور آفرین مرصاد، مردم، ارتش و سپاه در کنار هم توسط نیروهای هلیکوپتری هوانیروز هلیبرد شدند، افزود: این نیروها در این عملیات 3 هزار و 380 نفر را هلیبرد کردند.

وی با یادآوری ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به برکت ولایتمداری و پشتیبانی مقام معظم رهبری از رزمندگان اسلام است؛ امروز نیروهای مسلح مطیع امر ولایت هستند.

قربانی با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح در خلیج فارس و تنگه هرمز و تاکید رهبری انقلاب بر بحث استراتژی راهبردی کشور افزود: دشمنان ما هم اکنون خوار و ذلیل هستند. جایی که کفر و دشمن است، با اقتدار وارد می‌شویم و در جایی که مردم نیاز داشته باشند، در کسری از زمان خدمت رسانی می‌کنیم.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با یادآوری خدمات ارتش و هوانیروز در زلزله کرمانشاه، سیل فروردین 98 و همچنین یاری و خدمت رسانی به مردم در حوادث مختلف غیر طبیعی و اورژانسی‌گفت: در زلزله کرمانشاه، یک هزار و 100 نفر را هلیبرد کردیم و در سیل نیز در 24 استان هوانیروز به خدمت رسانی مردم مشغول بود.

وی با اشاره به خدمات و وظایف هوانیروز در مرزهای کشور افزود: ما در مرزهای کشور نیز با توان کار می‌کنیم و در سایه اقتدار نیروهای مسلح در هیچ کدام از مناطق مرزی کشور، دشمن جرات نفوذ پیدا نمی‌کند؛ نیروهای مسلح ما هدف محور است و روحیه تهاجمی داریم، البته روحیه تهاجمی به معنای دفاع از کشور است.

قربانی ادامه داد: اگر دشمن قصد حمله کند، در کسری از زمان جواب آنها را خواهیم داد؛ در خصوص مسائل دفاعی و امنیتی قدرتمندترین نیروی بالگردی در خاورمیانه است؛ هم در بحث آموزش و هم در لجستیک و موشک‌های نقطه زن برای انجام عملیات شبانه مجهز شده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما خود بازی جنگ برای دشمن داریم؛ آن را نشانه اقتدار نیروهای مسلح و نصب‌العین قرار دادن منویات رهبری انقلاب دانست.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 4مرداد1398 ، کدخبر: 491784: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
0
عملیات مرصاد دیگر تکرار نمیشه و توان نظامی ایران از ان سالها بیشتر شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین