پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
فرماندار تهران با بیان اینکه بهترین راه ساماندهی کودکان کار و خبابان، شناسایی و تحویل به خانواده‌شان است گفت: بنا شده کارهای خانواده‌های کودکان کار که تحت پوشش کمیته امداد هستند، خارج از نوبت پیگیری شود.

شعارسال: عیسی فرهادی در حاشیه یکصد و بیستمین جلسه شورای اجتماعی و درجمع خبرنگاران با بیان اینکه صد درصد کودکان کار و خیابان، متکدی هستند، گفت: ۸۲ درصد از کودکان کار و خیابان از اتباع کشورهای دیگر هستند که ۵۰ درصد از آنها بی‌سواد مطلق‌اند، ۲۰ درصد از این کودکان کار و خیابان فاقد والدین هستند.

وی بااشاره به تداوم طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان، افزود: ۵۰ درصد از این کودکان به بهزیستی تحویل داده شده اند و بهزیستی هم متولی اجرای این طرح است. مددجویان بهزیستی نیز در ساماندهی این طرح کمک خواهند کرد و سایر دستگاه‌ها نیز همراه خواهند بود.

فرهادی با بیان اینکه بنا شده کارهای خانواده‌های کودکان کار که تحت پوشش کمیته امداد هستند، خارج از نوبت پیگیری شود، افزود: ۱۸ درصد از این کودکان ایرانی هستند و اما در مورد کودکان اتباع بیگانه نیز در مرحله اول پدر و مادر آنها تعهد می دهند و در بار دوم چنانچه این کودکان مشاهده شوند با آنها برخورد خواهد شد .

وی عنوان کرد: در حال حاضر مشکل اساسی در این باره، وجود کودکان بدون والدین است. قرار شده در جلساتی با سفارت این کشور ها ، هماهنگی های لازم انجام و کمک هایی نیز برای نگهداری آنها در نظر گرفته شود . در مورد سایر متکدیان نیز شهرداری اعلام آمادگی کرده است و قرار است از فردا دوشنبه دو مرکز دیگر در اختیار بهزیستی قرار گیرد و به این صورت می توان به صورت کامل آنها را پاکسازی کرد.

فرماندار تهران تصریح کرد: نکته ای که در برخورد با متکدیان برای ما بسیار مهم است همکاری مردم در ساماندهی این طرح است ،تکدی گری پدیده‌ای بسیار زشت است و بیشتر به دلیل دادن پول و کمک هایی است که از سوی مردم ارائه می شود و بدین ترتیب شاهد رجوع افراد بیشتری به خصوص از اتباع بیگانه برای تکدی گری هستیم بنابراین مردم چنانچه تمایل به کمک به این متکدیان یا اینگونه افراد را دارند باید دقت کنند، کمک های خود را به موسسات قانونی و همچنین از طریق بهزیستی و کمیته امداد ارائه کنند .

فرهادی با بیان اینکه برخی از این متکدیان یا کودکان نیازهای دیگر مانند نیازهای درمانی و پزشکی دارند، عنوان کرد: دستگاه‌های دیگر مثل دانشگاه های علوم پزشکی در این زمینه کمک می‌کنند و افرادی نیازمند در این حوزه را تحت درمان قرار می‌دهند و همچنین فنی و حرفه ای نیز در این زمینه آموزش های مورد نظر را به این افراد ارائه خواهد داد و دستگاه قضایی نیز در این خصوص همراهی و کمک خواهد کرد .

فرماندار تهران در ادامه با بیان اینکه در جلسه امروز وزیر کشور تاکید کرد که به صورت جدی با این پدیده برخورد شود ، گفت: جمع‌آوری ۳٠۶کودک کار و خیابان که در طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان انجام شده تأثیر مثبتی را به همراه داشته است و ۶۰ درصد تکدی گری را کاهش خواهد داد. بنابراین به دنبال ساماندهی آنها هستیم .

وی توضیح داد: در مبحث کمک مردم به متکدیان و کودکان کار ؛ مانند طرحی که در تبریز اجرا شده است، این کار مسیر خاص خودش را برای کمک دارد و مردم نیز می توانند کمک های خود را از مبادی موسسات و سازمانها و دستگاه‌های ذیربط ارائه دهند تا به مسیر خاص خودش این کمک ها برسند.

فرماندار تهران گفت: بهترین راه ساماندهی این کودکان، شناسایی آنها و تحویل شان به خانواده ها است. همچنین توانمندسازی این خانوادها؛ اگر این خانواده ها نیاز به آموزش داشته باشند یا قرار باشد که تحت پوشش قرار بگیرند خارج از نوبت تحت پوشش کمیته امداد قرار خواهند گرفت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6مرداد1398 ، کدخبر: 98050602755: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
0
0
کودکان واقعا معصوم اند خیلی باید بهشون توجه بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین