پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۰۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
«¬برند اِربل» سفير سابق آلمان در ايران ریاست سازوکار مالی اروپا معروف به اينستکس را برعهده گرفت و جانشین «پر فیشر» شد.

شعار سال: سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد پر فیشر جای خود را در ساز و کار مالی معروف به اینستکس به برند اِربل، سفیر پیشین آلمان در ایران (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳) داد. گفته می‌شود دلیل این جایگزینی اشراف برند اربل به مسائل منطقه است.

اینستکس (INSTEX) یک ابزار ویژه مالی است که در ژانویه ۲۰۱۹ توسط فرانسه، آلمان و انگلیس برای تسهیل تجارت غیردلاری با ایران ایجاد شد. مقر اینستکس در پاریس و ریاست آن برعهده، پر فیشرِ آلمانی، از مدیران پیشین کومرتس‌بانک بود.

بِـرند اِربِل ۷۲ ساله از ۱۹۷۷ و در زمان جنگ‌های داخلی لبنان در سفارت آلمان در بیروت مشغول به کار بود و همچنین سابقه کار در سفارتخانه‌های آلمان در صنعا، ریاض، قاهره و کویت را دارد، وی از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ میلادی سفیر آلمان در عراق و از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ میلادی نیز به عنوان سفیر آلمان در ایران مشغول به کار بوده است.

او در رشته حقوق تحصیل کرده و به زبان‌های آلمانی، فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسه مسلط است. برند اربل در این سال‌ها در وزارت امور خارجه آلمان وظیفه تربیت دیپلمات برای کشور‌های خاورمیانه را برعهده داشته و علاوه بر آن به عنوان وکیل مشاور در یک موسسه حقوقی مشغول به کار بوده است. او در اندیشکده سیاست خارجی آلمان، انجمن عربی آلمانی و انجمن خاورمیانه نیز عضویت دارد.

پیش از وی پر فیشر، بانکدار ۶۹ ساله آلمانی از ۱۱ بهمن ۹۷ به عنوان نخستین رییس اینستکس انتخاب شده بود. او سابقه حضور در صدراعظمی و وزارت امور خارجه آلمان را داشت و در سال ۱۹۷۴ به عنوان سفیر آلمان در تل آویو مشغول به کار شد. فیشر همچنین به مدت ۲۹ سال در سمت‌های مختلف کومرتس‌بانک آلمان فعالیت می‌کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ 7 مرداد 98، کد مطلب: 7018893: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
یعنی چی الان مثلا قراره هوای ایران و داشته باشه!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین