پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۵۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: جوان‌گرایی در نظام ما ضروری است و حضور جوان بزرگ‌ترین وسیله پرورش جامعه است.
شعارسال:امام جمعه مشهد گفت: جوان‌گرایی در نظام ما ضروری است و حضور جوان بزرگ‌ترین وسیله پرورش جامعه است.

 آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی، ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع)، گفت: حضرت رضا (ع) نسبت به امام جواد (ع) علاقه خاصی داشتند، در کتاب بحارالانوار نقل‌شده حضرت رضا (ع) زمان تولد ایشان نافله شب را کنار گهواره حضرت برپا می‌کردند و زمان فارغ شدن حضرت لالایی برای امام جواد می‌خواندند.
 
او بابیان اینکه جوان بودن امام جواد (ع) ما را در مسیر جوان‌گرایی قرار می‌دهد، ادامه داد: مسئله جوان‌گرایی از دو جهت حائز اهمیت است، نکته اول این است، در این مسیر باید نبوغ جوان مورد بهره‌برداری قرار گیرد، این نسل ذخایر و ظرفیتی دارد، باید ذخایر این نسل مورداستفاده قرار گیرد پس جوان‌گرایی در نظام ما به‌عنوان ضرورت مطرح است.
 
امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به جهت دوم ضرورت جوان‌گرایی، گفت: جوان‌ها باید در عرصه اجتماع در نشاطی فعالانه وارد فعالیت شوند، حضور جوان بزرگ‌ترین وسیله پرورش جامعه است اگر جوان بانشاط کار پروریده شد جامعه ما رشد کرده است، اما اگر جوان رشد نکرد جامعه ما رشد ندارد و نمی‌تواند رسالت خود را اجرا کند.
 
آیت الله علم الهدی افزود: به اسم نشاط جوانان و آبادی فساد می‌کنند، این‌ها بهانه است این‌ها مهلک‌اند و جوان با این ماهیت منشأ تولید و خودکفایی و استکبارستیزی است که دنیای استکبار را با خاک یکسان خواهد کرد.
 
او تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری صرفا نباید به سفارش تقوا اکتفا کرد؛ آشکارترین مصداق برای تقوا و مظهر تقوا برای انسان ترک گناه است.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: ترک گناه با هر وسیله و به هر شکلی مطلوب است، اما ترک گناهی که مظهر تقواست؛ این گونه ترک گناه نیست که با بی‌میلی و فشار و با ریاضت نفس خود را وادار کنیم که برخلاف میل و گرایش باطنی خود گناه را صورت ندهیم؛ تقوا یک ملکه و جریان و حالت خاصی است که بر خواسته انسان و بر فکر و اندیشه و اراده انسان حاکم است.
 
آیت الله علم الهدی افزود: با حاکمیت تقوا برای انسان خواسته‌ای به وجود می‌آید که گناه صورت نمی‌گیرد، جوانان باید در تبیین تقوا جریان حضرت یوسف را مورد بررسی قرار دهند چرا که این جوان یک طرف غل و زنجیر است و یک طرف آغوش زنان جوان، اما یوسف می‌گوید غل و زنجیر و شکنجه گاه محبوب‌تر از لذایذ جنسی است.

او با بیان قدرت ملکه تقوا در جریان حضرت یوسف، ادامه داد: چیزی که بر کانون یوسف حاکم بود و خواسته سازی کرد تا باعث شود او خود را از چنگال زنان آزاد کرد قدرت ملکه تقوا بود، اگر ملکه تقوا بر وجود انسان حاکم شد برای انسان خواسته سازی می‌کند و به غیر خدا توجه ندارد.

امام جمعه مشهد مقدس با خطاب دادن جوانان پسر به عنوان دل داده امام جواد (ع)، گفت: تقوا وقتی حاکم شد خداخواهی به وجود می‌آید و در نگاه جوان مومن، منفورترین چیز‌ها زن آلوده بی حجاب بد حجاب لاابالی است و اگر در مقابل او زن آلوده‌ای با قیافه ناهنجار ظاهر شد نه تنها نگاه نمی‌کند بلکه در دید این جوان منفورترین موجود است چرا که این زن در مسیر خداخواهی او قرار گرفته است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: وجود مقدس ائمه (ع) ما، صرف نظر از جریان الهی، حاکمیت ملکه تقوا در جود آن‌ها بود به همین جهت در راه خدا خواهی از همه چیز می‌گذشتند، اگر ملکه تقوا حاکم شد باعث می‌شود انسان خودش را از بین ببرد تا خدا خوشش آید.
 
او  با تشریح جامعه رشید، تصریح کرد: جامعه رشید، جامعه‌ای است که جوان رشد داشته باشد، رشد جوان در نقش‌آفرینی و اثرگذاری است، جوان هر مقدار که احساس کند در جامعه نقش گذار به همان مقدار است که نشاط دارد، نشاط در لذایذ جنسی نیست، اشتباه نکنید.

امام جمعه مشهدمقدس شور و هیجان جوان را در کار، ابتکار، اشتغال و فعالیت و نقش‌آفرینی دانست و گفت: اگر بنا شد با توجه شرایط جوانی کفیل خانواده شود این جوان نشاط دارد نه یک جوانی که همیشه در حال عیاشی کردن و خوش‌گذرانی کردن لذایذ جنسی است.

آیت الله علم الهدی افزود: توسعه عرصه شهوت‌رانی‌ها سدی مهلک برای جوانان است که آن‌ها را از فعالیت و اثرگذاری بازمی‌دارد و نمی‌گذارد دارای نقش‌آفرینی شود و باعث می‌شود جوان آخر دست در دست دختر‌های نامحرم داشته باشد، انتهای این عیاشی‌ها اعتیاد است، آخرش مواد مخدر است، از کدام جلسه عیاشی و بی‌بندوباری فعال اجتماعی و سیاسی بیرون آمده؟ این در حالی است که از این جلسه‌ها صد‌ها جوان معتاد بیرون آمده است.

او ادامه داد: کسانی که امروز آمدند برای سودجویی خود ابزار شهوت‌رانی جوان را در قالب توسعه لذت جوان قرار دهند عامل هلاک نسل جوان هستند، امروز در مشهد مشکلی داریم در یک سال ۹۷، ۳۲ میلیون زائر داخلی و خارجی آمد سال ۹۸ بیشتر خواهد شد در فضایی که ۳۵ میلیون انسان یعنی ده برابر جمعیت می‌آید اینجا بهترین بازار برای پول‌پرستی و درآمد‌های نامشروع جریان‌های قدرت است.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: به‌جای اینکه تولید کنند، در این فضا که ۳۵ میلیون نفر از همه‌جا می‌آیند می‌خواهند بازار‌های عیاشی را به‌عنوان بازار درآمدزایی خود ایجاد کنند و قربانی این موضوع نیز جوان این شهر است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: من از مسئولین شهر و استان در حوزه اجرایی و قضایی و امنیتی تقاضا می‌کنم بازار فساد را برای سودجویی این مفسدان باز نگذارند چراکه این سودجویی‌های کلان نسل جوان را قربانی می‌کند.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:11مرداد1398،کدخبر:7023347،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین