پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ۵ سال اخير، حدود یک میلیون هکتار از مزارع کشور به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.
شعار سال:وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ۵ سال اخير، حدود یک میلیون هکتار از مزارع کشور به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند.

 مهندس محمود حجتی در حاشیه مراسم آغاز بهره برداري شبكه فرعي آبياري اراضي پاياب سد تبارك در شهرستان قوچان با اشاره به اينكه طي ٥ سال اخير حدود یک میلیون هکتار از اراضي كشاورزي کشور به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است، گفت: با توجه به شرايط اقليمي كشور و محدود بودن منابع آب و لزوم ارتقا توليد در عين كاهش مصرف آب، ارتقا بهره‌ وري از سياست هاي اصلي دولت و وزارت جهاد كشاورزي است و هرچقدر در زمينه افزايش بهره وري آب کار کنیم، باز هم کم است.

وزير جهاد كشاورزي افزود: در اين راستا در كنار توسعه شبكه هاي آبياري تحت فشار و با هدف حداكثري كردن بهره وري آب، راه اندازي و توسعه سامانه هاي نويني مانند آبياري تيپ، سیستم‌های هوشمند آبیاری و  شبكه هاي آبياري زیرسطحي از جمله رويكرد هاي جديد است كه در اين گونه روش ها ضمن جلوگیری از تبخیر آب و حفظ رطوبت در نزديكي ريشه، صرفا به ميزان نیاز گیاه، آب استفاده می شود.

وی تصریح کرد: طرح شبکه آبیاری اراضی پایاب سد تبارک که امروز به بهره برداری رسید می‌تواند نقش بسزایی در توسعه منطقه، بهره وري منابع آب و ايجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و امنیت غذایی کشور داشته باشد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی خانه دولت،تاریخ انتشار:17مرداد1398،کدخبر:326067،dolat.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین