پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۹۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۱
وزیرجهاد کشاورزی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه ۱۰ ساله ۴ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شود.

شعارسال: محمود حجتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در برنامه 10 ساله در مجموع 4 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهز می‌شود، اظهار داشت: در راستای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی سالانه 400 هزار هکتار از اراضی مستعد به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به محدودیت در منابع مالی 250 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی به سیستم‌های نوین مجهز می‌شوند، عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز برای این بخش در حدود 25 هزار میلیارد ریال است.

وزیرجهاد کشاورزی به افزایش میزان اراضی تحت آبیاری نوین اشاره کرد و افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در صورت تزریق اعتبارات میزان اراضی مجهز به سیستم‌های تحت فشار در برنامه 10 ساله افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که اعتبارات لازم اختصاص یابد میزان اراضی کشاورزی تحت سیستم‌های آبیاری نوین از 4 میلیون هکتار در مدت 10 سال به 6 میلیون هکتار افزایش می‌یابد.

حجتی با اشاره به افتتاح همزمان یک هزار و 500 هکتار آبیاری تحت فشار در زنجان ابراز کرد: در حدود 70 هکتار از اراضی مذکور به مجتمع کشت و صنعت خرمدره اختصاص دارد که به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

وی به خانه‌باغ‌های تخریب شده اشاره کرد و یادآور شد: خانه‌باغ‌ها براساس قوانین و رای دستگاه قضا تخریب می‌شوند.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی با تغییر کاربری غیرمجاز مخالف است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاريخ انتشار: 30 اردیبهشت 1395، کد خبر: 1079336، www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین