پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۲۲۶۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا و مدرس اقتصاد مسکن: قانون مالیات بر واحدهای مسکونی خالی اگر هم اجرا بشود از نظر من تاثیر بسیار اندکی بر واحد مسکونی خالی خواهد داشت؛ یعنی رفتار مردم را تغییر نخواهد داد.واحدهای مسکونی خالی الان بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار در کل کشور و چهارصد هزار در خود تهران است که این عدد بسیار بالاست و همراه خودش معنای رکود سرمایه بسیار گسترده در بازار مسکن را دارد.

شعار سال: دکتر علی اکبر قلی‌زاده عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی‌سینا و مدرس اقتصاد مسکن گفت: قانون مالیات بر واحدهای مسکونی خالی اگر هم اجرا بشود از نظر من تاثیر بسیار اندکی بر واحد مسکونی خالی خواهد داشت؛ یعنی رفتار مردم را تغییر نخواهد داد.

واحدهای مسکونی خالی الان بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار در کل کشور و چهارصد هزار در خود تهران است که این عدد بسیار بالاست و همراه خودش معنای رکود سرمایه بسیار گسترده در بازار مسکن را دارد.

نرخ واحدهای مسکونی خالی در جهان بین دو تا سه درصد است؛ اما همین ۲۵۰۰ واحد، بیش از ۱۰ درصد کل واحدهای مسکونی کشور می‌شود. وقتی واحدهای مسکونی خالی ما پنج برابر استاندارد جهانی است، شوک‌های بازار مسکن که اتفاق می‌افتد، چندین برابر شوک‌های جهانی اثر سوء بر اقتصاد دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصاد برتر ، تاریخ انتشار 18مرداد 98، کد خبر: ------، www.eghtesadbartar.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین