پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۳۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۴
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مصوبه تشکیل وزارتخانه گردشگری به تایید شورای نگهبان رسیده و این مصوبه قوت قانونی دارد.

شعارسال: حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ،‌ درخصوص سرنوشت تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه تشکیل این وزارتخانه براساس طرح نمایندگان مجلس بود نه طرح دولت، گفت: در مقطعی که این طرح در مجلس در حال بررسی و سپس میان مجلس و شورای نگهبان در بررسی و رسیدگی بود، دولت نظر مخالف خود را اعلام کرد. دولت معتقد بود تنظیم سازمان اداری کشور براساس اصل126 قانون اساسی از اختیارات رئیس جمهور است. از سویی این طرح بار مالی داشت و خلاف اصل 75قانون اساسی بود.

وی افزود: دولت معتقد بود تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه اولویت اول کشور نبوده اما با این حال مخالفت ما مربوط به قبل از تایید شورای نگهبان بود. براساس قانون اساسی، وقتی مصوبه‌ای از مجلس مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، قوت قانونی پیدا می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جهمور اضافه کرد: همه این اظهارنظرها و مکاتبات تا قبل از تایید شورای محترم نگهبان بود. قانون اساسی شورای نگهبان را مرجع تایید مصوبات مجلس شورای اسلامی می‌داند و نظر اکثریت شورای نگهبان برای اینکه مصوبه‌ای تبدیل به قانون بشود حجّیت دارد، لذا مصوبه‌ای که به تایید شورای محترم نگهبان برسد قوت قانونی پیدا می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره ارسال این مصوبه از سوی مجلس به دولت نیز تصریح کرد: تا بحال مصوبه مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ نشده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:19مرداد1398 ، کدخبر: 2072541: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین