پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۳۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
همزمان با برگزاری حج، صفحه مجازی تاریخ ایران و جهان، خاطره‌ای از رهبر انقلاب درباره پیام امام خمینی(ره) به حجاج منتشر کرد.

شعارسال: این روز‌ها حال و هوای سرزمین وحی، مکه مکرمه و مدینه منوره با ورود هزاران نفر از زائران بیت الله الحرام و حاجیان حج ابراهیمی از ملل مختلف و سراسر نقاط جهان، با پوشش و ظاهر مختلف، شور و معنویت خاصی به خود گرفته است.

همزمان با برگزاری مناسک حج، صفحه مجازی تاریخ ایران و جهان از صفحات وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، خاطره‌ای شنیده‌نشده‌ از رهبر انقلاب را پیرامون پیام بنیان گذارکبیر انقلاب به حجاج منتشر کرد. در متن این پست آمده است:

«رهبر انقلاب: من یادم است که ایشان از قبل هم - یعنی سال ۱۳۴۱ - به حجاج پیام می‌دادند. بعد از آن مبارزات اولیه‌ی مربوط به انجمن‌های ایالتی و ولایتی، و بعد از آن‌که دولت انجمن‌ها را قبول کرد، فاصله‌یی شد. در این فاصله که بین زمستان تا فروردین بود، حادثه‌ی مدرسه‌ی فیضیه واقع شد، که فاصله‌ی تلخی بود؛ تحرک بود و تلاش بود و خطر، و ما نمی‌دانستیم که چه کار می‌خواهد بشود. من یادم است که یک شب به همراه مرحوم آقای شیخ علی حیدری نهاوندی - از شهدای حزب جمهوری اسلامی - و دو نفر دیگر خدمت امام رفتیم، تا پیشنهاد‌هایی که راجع به #حج به ذهنمان می‌رسید، با ایشان در میان بگذاریم.

یکی از پیشنهاد‌های ما این بود که به مناسبت موسم حج، خوب است پیامی از جانب ایشان صادر شود؛ اما ایشان گفتند که من نوشته‌ام! معلوم شد که ایشان برای حج اعلامیه نوشته‌اند و فرستاده‌اند. یعنی در سال ۱۳۴۱ که هنوز اول مبارزات بود و هیچ خبری نبود، ایشان آن مواقع اساسی دین را شناخته بودند و به آن اهمیت می‌دادند. ۱۳۷۰/۰۴/۲۳»

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:19مرداد1398 ، کدخبر: 7031519: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین