پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۴۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۷
مدیر پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری جندی شاپور و ایوان کرخه درخصوص تخریب دیوار ضلع جنوبی آرامگاه یعقوب لیث صفاری توضیحاتی ارائه داد.

شعارسال: یعقوب زلقی اظهار داشت: این بخش از دیوار آرامگاه یعقوب لیث صفاری دارای الحاقاتی بود که در سال های نه چندان دور به بنا اضافه شده بودند.

وی با بیان اینکه این الحاقات باید در روند مرمت برداشته می شدند، افزود: آجرهای سنتی متناسب با جایگاه تاریخی بنا جایگزین آنها می شود.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری جندی شاپور و ایوان کرخه گفت: فصل سوم مرمت آرامگاه یعقوب لیث صفاری از ابتدای مرداد ماه آغاز شده و تا ۲ ماه دیگر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این مرمت با یک میلیارد ریال اعتبار زیر نظر میراث فرهنگی انجام می شود، افزود: مرمت دیواره ضلع جنوبی بنا به منظور حفظ اصالت تاریخی آن با مصالح سنتی انجام می شود.

برخی فعالان فرهنگی شهرستان دزفول نسبت به تخریب دیوار ضلع جنوبی آرامگاه یعقوب لیث صفاری واکنش نشان دادند.

یکی از این فعالان که نخواست نامش در خبر ذکر شود، گفت: طبق پیگیری های انجام شده مجوزی برای تخریب این دیوار از سوی میراث فرهنگی دزفول یا استان داده نشده است.

وی افزود: آرامگاه یعقوب لیث صفاری، یک اثر ثبت ملی است و انجام هر کاری در این بنا نیازمند کار کارشناسی و اخذ مجوزهای لازم است.

آرامگاه یعقوب لیث صفاری در شهر جندی شاپور در ۱۰ کیلومتری دزفول به شوشتر قرار دارد. در کنار این آرامگاه بازمانده‌های شهر باستانی گندی شاپور دیده می‌شوند.

این آرامگاه اثری برجا مانده از دوره تیموریان است که در هشتم دیماه ۱۳۷۸ با شماره ۲۵۵۰ در ردیف آثار ملی ثبت شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:20مرداد1398 ، کدخبر: 83433193: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
0
0
طبق پیگیری های انجام شده مجوزی برای تخریب این دیوار از سوی میراث فرهنگی دزفول یا استان داده نشده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین