پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۲۲۶۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۶۰ روزنامه اطلاعات در کادر زیر لوگوی خود در صفحه نخست تیتر زد: «چگونگی حذف بهره بانکی اعلام شد» و در زیر آن نوشت: «نقش بانک‌ها متناسب با قوانین اسلامی دگرگون می‌شود»

شعار سال: دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۶۰ روزنامه اطلاعات در کادر زیر لوگوی خود در صفحه نخست تیتر زد: «چگونگی حذف بهره بانکی اعلام شد» و در زیر آن نوشت: «نقش بانک‌ها متناسب با قوانین اسلامی دگرگون می‌شود»؛ خبری که با وجود اهمیت آن اما گویا خود عوامل روزنامه هم در به اجرا درآمدنش تردید داشتند، چه شرح خبر را در صفحه آخر کار کردند و نه صفحات نخست. تردیدی که البته چندان هم بی‌‌راه نبود، چراکه اکنون با گذشت ۳۸ سال هنوز بهره بالای بانکی در ایران یکی از معضلات نظام بانکی به شمار می‌رود. به هر روی در آن دوشنبه ۳۸ سال پیش اسدالله امیراصلان، معاون وقت امور بانکی وزرات امور اقتصاد و دارایی، در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه اطلاعات درباره حذف بهره بانکی این‌طور گفت:

در مورد حذف بهره، نهادی به وجود آمده در بانک مرکزی ایران که تمام مطالعات قبلی و ترجمه‌هایی که در این زمینه وجود دارد، همچنین پیشنهاداتی که در قسمت‌های مختلف توسط افراد مختلف شده جمع‌آوری و مورد مطالعه قرار می‌دهد. این طرح را شاید ابتدا برای نمونه در در یکی از بانک‌ها به اجرا درآورد تا به موازات با بانک‌های دیگر عمل نماید تا مسائل و مشکلاتی را که ممکن است با حذف بهره به وجود آید مشخص و برطرف نمایند، تا این‌که به امید خدا با یک مطالعات همه‌جانبه بشود بهره را از سیستم بانکی حذف کرد.

حذف بهره باید طوری صورت گیرد تا نقشی که بهره در جذب پول، توزیع و کنترل آن از جهات مختلف بر عهده دارد آن نقش را راه‌ها و روش‌هایی که از نظر اسلامی وجود دارد برعهده بگیرد. به طوری که عیب و مشکلی در وضع اقتصادی مملکت به وجود نیاید، این مسئله هم‌اکنون در بانک مرکزی مورد بررسی است که توسط شورای عالی بانک‌ها اداره می‌شود.

حداقل باید سعی شود در این شش ماه [مهلت مقرر از طرف مجلس شورای اسلامی برای حذف بهره بانکی] طرحی پیشنهاد بشود و با توجه به پیشنهاداتی که تاکنون در این زمینه ارائه شده و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و می‌گیرد فکر می‌کنم در این مدت بتوانیم از مجموع طرح‌های رسیده یک طرح جامعی را عرضه کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 19 مرداد 98، کد مطلب: 494834: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین