پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
فراکسیون اقدام پیشدستانه علیه تهدیدات آمریکا در مجلس شورای اسلامی طرحهای دهگانه ضدآمریکایی را در آستانه سالگرد کودتای 28 مرداد به‌شرح ذیل ارائه کرد که امروز (یکشنبه 27 مرداد) از سوی عضو هیئت رئیسه پارلمان در جلسه علنی مجلس اعلام وصول شد.

شعارسال: فراکسیون اقدام پیشدستانه علیه تهدیدات آمریکا طرح‌های ده‌گانه ضدآمریکایی را در آستانه سالگرد کودتای ۲۸ مرداد اعلام کرد.

 فراکسیون اقدام پیشدستانه علیه تهدیدات آمریکا در مجلس شورای اسلامی طرحهای دهگانه ضدآمریکایی را در آستانه سالگرد کودتای 28 مرداد به‌شرح ذیل ارائه کرد که امروز (یکشنبه 27 مرداد) از سوی عضو هیئت رئیسه پارلمان در جلسه علنی مجلس اعلام وصول شد.

1. الزام دولت به بازپس‌گیری درآمدهای آمریکا و انگلیس از نفت ایران بعد از کودتای 28 مرداد

نظر به نقش جدی آمریکا و انگلیس در کودتای 28 مرداد که علیه جنبش ملی شدن صنعت نفت با هدف تاراج نفت ایران صورت گرفت و با توجه به سهم حداقل 40درصدی آمریکا و سهم 40درصدی انگلیس در کنسرسیوم نفتی از سال 1333 تا 1357 دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است ضمن پیگیری خسارات مادی و معنوی حاصل از 28 مرداد، نسبت به بازپس‌گیری عایدات ظالمانه آمریکا از درآمدهای نفتی ایران از سال 1333 تا 1357 اقدامات لازم را انجام دهد.

2. الزام دولت به پیگیری حقوق قربانیان و خسارت‌دیدگان کودتای 28 مرداد 1332

با توجه به دخالت آمریکا در کودتای 28 مرداد و قربانی شدن و خسارت دیدن بسیاری از مردم در این حادثه, دولت ایران موظف است ضمن پیگیری حقوقی این قربانیان و خسارت‌دیدگان در دادگاه‌های بین‌المللی، اخذ دیه کشته‌شدگان این حادثه را از آمریکا پیگیری و استیفا کند.

3. الزام دولت به حمایت از مراکز علمی ــ تحقیقاتی ضداستکباری

نظر به اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا و آسیب‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و حمایت همه‌جانبه از مجموعه‌ها و مؤسسات ضدّایرانی با صرف هزینه‌های بسیار، دولت جمهوری اسلامی ایران مکلّف است در اقدامی متقابل، از تمامی مجموعه‌ها و مراکز علمی ــ تحقیقاتی، مؤسسات و دانشگاه‌هایی که در زمینه آمریکاپژوهی با رویکرد مقابله با سیاست‌های استکباری و سلطه‌طلبانه آمریکا به فعالیت می‌پردازند، حمایت مادی و معنوی لازم را به‌عمل آورد.

4. جریمه مدیران متخلفی که در جهت تحریم‌های خارجی اقدام نمایند

مدیران کلیه سازمانها، نهادها و شرکتهای دولتی و خصوصی ایرانی که در راستای تحریمهای آمریکا اقدام نمایند و با افراد و نهادهای تحریم‌شده ایرانی همکاری نکنند و در ارائه هرگونه خدمات متعارف سازمانی که مسئولیت آن را برعهده دارند به این افراد و مجموعه‌ها کوتاهی نمایند، مرتکب جرم علیه امنیت ملی شده‌اند و مراجع قضایی موظف به پیگیری حقوقی آنان می‌باشند.

5. ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های تبعیت‌کننده از تحریمهای آمریکا

نظر به اقدامات برخی رسانه‌های خارجی علیه منافع ملی ایران، و مقابله با تبعیت کنندگان از تحریمهای ظالمانه آمریکا، خبرنگاران رسانه‌های تبعیت کننده از تحریمهای آمریکا حق ورودشان به ایران ممنوع می‌گردد.

6. الزام دولت به حمایت و پشتیبانی از کنفرانس افق‌نو

نظر به ظرفیت کنفرانس افق‌نو و حضور چهره‌ها و شخصیت‌های ضدآمریکایی سراسر دنیا در ایران در جهت معرفی چهره واقعی آمریکا و همچنین انتقال تصویر واقعی جامعه ایران به نخبگان جهانی و با توجه به اهمیت اقدام متقابل در عرصه جنگ نرم، دولت موظف به حمایت مادی و معنوی از این کنفرانس در جهت هرچه بهتر برگزار شدن آن می‌باشد.

7. الزام نیروهای نظامی به افشای اطلاعات نظامی و امنیت آمریکا در منطقه غرب آسیا در چارچوب منافع ملی

با توجه به حضور مداخله‌جویانه آمریکا در منطقه غرب آسیا و اقدام علیه ملت ایران و دیگر ملتهای منطقه که امنیت غرب آسیا را به‌خطر انداخته است، ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موظف‌اند ضمن رصد پایگاه‌های آمریکا در منطقه و رصد حمایت‌های مالی و لجستیکی آمریکا از کشورها و گروههای ضدایرانی در منطقه این اطلاعات را در چارچوب منافع ملی و ملاحظات امنیتی و نظامی در رسانه‌های عمومی منتشر کنند.

8. الزام دولت به شکایت علیه هالیوود به‌دلیل توهین به ملت و تاریخ ایران

نظر به اقدامات ضدایرانی هالیوود در ساخت فیلمها و سریالهای ضدایرانی و ارائه تصویر غیرواقعی و کذب از مردم و جامعه ایران، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در دادگاه‌های بین‌المللی از هالیوود شکایت نماید و تا حصول نتیجه آن را پیگیری نماید.

9. تحریم برخی مقامات آمریکایی

در راستای حفظ عزت و اعتبار جمهوری اسلامی و در اقدامی متقابل در تحریم مقامات و شخصیتهای ایرانی افراد ذیل که سابقه طولانی در ضدیت علیه ملت ایران دارند، خود و خانواده‌شان مادام العمر ممنوع الورود خواهند بود، هرگونه مبادله تجاری، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مسئولین و مقامات جمهوری اسلامی با این افراد ممنوع است:

ــ جان بولتون (John R. Bolton) مشاور امنیت ملی آمریکا

ــ استیون منوشین (Steven Mnuchin) وزیر خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا

ــ تد کروز (Ted Cruz) سناتور و سیاستمدار آمریکایی

10. الزام وزارت ارشاد به حمایت از ساخت فیلم‌های ضدآمریکایی

نظر به جنایات گسترده ضد حقوق بشری آمریکا در کشورهای جهان و ضرورت شناساندن چهره ظالمانه آمریکا در فضای فرهنگی و هنری، وزارت ارشاد موظف به حمایت مادی و معنوی درجهت تولید فیلم‌های سینمایی و فیلم‌های مستند ضدآمریکایی با موضوعات اقدامات ضدحقوق بشری آمریکا، نقش آمریکا در گسترش تروریسم؛ داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، جنگ‌های آمریکا علیه دیگر ملت‌ها برای مخاطب داخلی و بین‌الملل می‌باشد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 27 مرداد 1398 ، کدخبر:2077968 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین