پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در نشست خبری شرکت توزیع برق تهران بزرگ عنوان کرد: امروزه صنعت برق کشور وسیع ترین و مهم ترین خدمات انرژی الکتریکی مطمئن را به مردم ارائه می دهد و هم اکنون 100 درصد جمعیت شهری از این نعمت برخوردار هستند.

شعارسال: با توجه به ظرفیت بالای کشور در تولید تجهیزات صنعت برق لذا گشایش های اخیر در مسئله برجام کمترین تأثیری را در این بخش خواهد گذاشت.

حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در نشست خبری شرکت توزیع برق تهران بزرگ عنوان کرد: امروزه صنعت برق کشور وسیع ترین و مهم ترین خدمات انرژی الکتریکی مطمئن را به مردم ارائه می دهد و هم اکنون 100 درصد جمعیت شهری از این نعمت برخوردار هستند.

وی ادامه داد: با تلاش خستگی ناپذیر و ایجاد انگیزه خودباوری بیش از 95 درصد از تجهیزات صنعت برق در داخل کشور طراحی و راه اندازی می شود علاوه بر این رتبه 14 در جهان و اول خاورمیانه را در بخش ظرفیت نصب شده نیروگاهی داریم.

وی با بیان اینکه انرژی الکتریکی امروزه خود زیر ساخت زیر ساخت ها است، افزود: توسعه صنعتی، اقتصادی و اجتماعی به صورت تنگاتنگ وابسته به برق مستمر است، همچنین آسایش مردم نی به این بخش مرتبط است.

صبوری تصریح کرد: شرکت توزیع برق تهران یکی از بزرگترین شرکت های برق آسیا است و به عنوان پیشانی صنعت برق، عهده دار ارائه خدمات به مردم است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، ادامه داد: این شرکت تامین برق 4.5 میلیون مشترک را بر عهده دارد و 77 درصد مشترکین خانگی ، قریب به 42 درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص داده است همچنین سالیانه 120 هزار مشترک به مشترکین ما در سطح تهران اضافه می شود.

به گفته وی 32 هزار کیلومتر شبکه در حال بهره برداری بوده که 75 درصد زمینی است علاوه بر این نزدیک به 18 هزار دستگاه ترانس در حال بهره برداری است که از این میزان تهران سهم 35 درصدی آن را تشکیل می دهد.

صبوری گفت: 400 هزار دستگاه چراغ روشنایی در تهران موجود است که نگهداری این حجم از کار، سخت است علاوه بر این موضوع تعداد کارکنان این شرکت هزار و 800 نفر بوده که ده درصد پرسنل شرکت های توزیع و مابقی فعالیت ها به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با اشاره به اصل 44 قانون اساسی، عنوان کرد: در راستای تحقق این اصل مهم قانون اساسی فعالیت های ده منطقه از مناطق تهران به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی بیان کرد: سالانه قریب به 20 میلیارد کیلو وات مصرف برق در تهران داریم که این میزان 10 درصد مصرف برق کشور را شامل می شود.

صبوری یکی از مشکلات صنعت برق را محدودیت شدید منابع مالی برشمرد و افزود: قیمت تمام شده برق با قیمت تقریبی تفاوت زیادی دارد و این امر باعث شده به جهت محدودیت منابع نتوانیم برخی از فعالیت ها را انجام دهیم.

وی اذعان داشت: تامین برق مطمئن برای مردم یک اولویت ویژه است و به دنبال تامین منابع مالی از سایر بخش ها از جمله تسهیلات بانکی، فاینانس و جذب سرمایه گذار استفاده می کند.

به گفته صبوری در صورتی که الزامات قانونی فراهم شود، دنبال اخذ فاینانس برای توسعه و بهینه سازی شبکه خواهیم رفت.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با اشاره به درصد کاهش تلفات عنوان کرد: کاهش تلفات یکی از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت نیرو بوده است و تلاش ها در جهت کاهش تلفات قابل تحسین است.

وی ادامه داد: در سال 92 درصد میزان تلفات 9.3 درصد بوده اما امروزه و با تلاش شبانه روزی و برنامه های مدون میزان تلفات به 6.5 درصد تقلیل یافته است.

صبوری در بخش دیگری به گشایش های پس از برجام اشاره کرد و افزود: از آنجایی که بیش از 95 درصد تجهیرات صنعت برق در داخل کشور تولید می شود، لذا در این بخش هیچ محدودیتی نداشتیم که پسا برجام بخواهد برای ما تعیین تکلیف کند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ ، گفت: قرار بر این است تا قرارداد تضمینی 20 ساله را در بخش انرژی های تجدید پذیر منعقد کنیم.

صبوری با اشاره به طلب این شرکت، عنوان کرد: شرکت توزیع برق تهران بزرگ روندی بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال از مشترکان خود طب دارد که حدود 600 میلیارد ریال آن مربوط به اداره جات دولتی و 700 میلیارد ریال دیگر آن متعلق به شهرداری تهران است.

وی عنوان کرد: 6 هزار مگاوات انشعاب غیر مجازدر پایتخت وجود دارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تازگی مصوبه ای داشتند تا بدین طریق به سکونتگاه های غیر مجاز تهران، برق بدهند.

صبوری با بیان اینکه در سال جاری شاهد کاهش 4 درصدی خاموشی ها به نسبت به سال گذشته بوده ایم ، گفت: حدود 11 درصد انرژی توزیع نشده شرکت در این سال کاهش یافته و میانگین خاموشی هر مشترک در تهران نسبت به پارسال 22 درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، تاکید کرد: 77 مشترکان این شرکت را مشترکان خانگی با مصرف 41 درصدی برق، 14.5 درصد مربوط به مشترکان تجاری با مصرف 22 درصدی و مصرف و مصرف 25 درصدی آن متعلق به مشترکان سازمان ها و اداره جاتی بوده که 8.7 درصد مشترکان را تشکیل می دهد.

صبوری ابراز داشت:30درصد شبکه برق تهران فرسوده بوده که نوسازی آن نیازمند صرف هزینه های هنگفتی است که البته این امر خطرناک نبوده است.

وی در پایان بیان کرد: 85 درصد مشترکان تهرانی ماهانه کمتر از 300 کیلو وات ساعت برق مصرف می کنند که این امر هزینه صد هزار ریالی را برای مردم به دنبال خواهد داشت.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار: 16 اسفند 98،کدخبر: 6005513،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین